Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel mag je per maand belastingvrij bijverdienen met een bijstandsuitkering?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een dubbele vraag van iemand die lijkt van 2 walletjes te willen eten.
Gebruik maken van het geld van de gemeenschap, dus van anderen, en geen belasting willen betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je soms: "hoeveel mag ik bijverdienen zonder dat ik gekort word op de bijstand"?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Zoveel je wilt. Je geeft het op en dan vervalt je uitkering. Lijkt mij positief ding dat je zelft werkt voor je inkomen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je bijverdiend en je zit in de Bijstand dan wordt het in zijn geheel verrekend met je uitkering.
Er zijn uitzonderingen wanneer iemand al heel lang in de Bijstand zit, dan kan hij een gedeelte zelf houden, hoeveel dit is en wat de regels precies zijn, verwijs ik je naar de gemeente waar je de Bijstand evt aanvraagt of ontvangt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets.
Fiscaal: De bijstand is hoger dan het belastingvrije jaarinkomen van circa € 6.400.
Sociale zekerheid (bijstand) is een aanvulling en geen recht op een basisinkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing