nettoloon uitrekenen

ik weet dat die vraag vaker gesteld is geworden maar ik ben er nog niet helemaal uit! ik ga per 2 mei in een bloemenshop van de intratuin werken, 24 uur en krijg 6.43 euro bruto per uur hoe weet ik wat ik per 4 weken heb en hoe kan ik dat uitrekenen? ik het al eens gekeken op loonwijzer.nl maar die gaan maar tot 35 uur, dus daar kom ik niet echt verder mee... zelf ben ik nu 21 dus ik zou graag willen weten wat ik netto verdien,, en hoe ik dat het beste zelf kan uitrekenen

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dan houd je 564 euro over.
Je zou dit kunnen uitrekenen op http://www.lopac.nl/index.cfm?act=teksten.tonen&varpag=7.
Vul als salaris in 617,28 (6.43 x 24 x 4).
Geef als tabeltijdvak op: 4-weken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het ligt aan de CAO waar je onder komt te vallen. Als je dat weet kun je een bruto-netto berekening maken (zoek wel een tabel waar je parttime in kunt vullen). Zie voorbeeld bij de bron. Het blijft wel altijd een "ongeveer"-berekening!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens in de bijgevoegde link, volgens mij krijg je zelfs nog te weinig bruto, al kijken we naar het brutoloon.

Op deze bedragen gaat er zeer weinig belasting af, uit ervaring van 6 euro bruto houd je iets meer als 5,50 netto over!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt dat wel ? Het minimumuurloon voor een 21-jarige is bij een 40-urige werkweek 5,96 , maar bij een 38-urige werkweek al 6,27 en bij een 36-urige werkweek zelfs al 6,62. Minder uren is een relatief hoger bruto uurloon, maar dit uurloon zit dus tussen de 36 en 38 uur in, terwijl je 24 uur werkt. (eerste bron)

Het probleem met het berekenen van je netto-uurloon is dat daar meerdere factoren een rol in spelen die vor iedereen persoonlijk kunnen verschillen, zodat het eigenlijk niet mogelijk is je precies te vertellen wat je zult gaan krijgen.

Grofweg kun je zeggen dat je in het laagte belastingtarief zult vallen, en dat er nog premies voor sociale verzekeringen / ziekenfonds afgaan.

Op de tweede bron kun je je bruto uurloon en daarna je persoonlijke gegevens invullen om te zien waar je netto op uit gaat komen. Ik kom dan op een bedrag dat netto gelijk is aan bruto, maar krijg wel een waarschuwing : let op, salaris is minder dan minimumloon ! Maar dat gevoel had ik dus al.....