Mag mijn werkgever vragen of ik mijn. operatie uitstel tot het rooster het weer toelaat ?

Ik moet een operatie ondergaan, en nu vraagt mijn werkgever of ik dait uit wil stellen, ivm het rooster
ik heb gisteren juist de afspraak met het ziekenhuis gemaakt voor volgende maand.
mag hij dit doen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K
Ivana
10 jaar geleden
De vraag is of het ziekenhuis plaats voor je heeft op het moment dat het je baas uitkomt. Natuurlijk mag hij de vraag stellen. In onderling overleg kan er veel. En het ligt natuurlijk ook aan het soort operatie. Beetje samenwerken kan nooit kwaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de afspraak verder in de toekomst ligt heeft het ziekenhuis wel plaats Ivana, naar voren halen kan vaak niet.

Antwoorden (2)

Ja , vragen mag hij het altijd
Maar het is aan jou of je er mee akkoord gaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt eraan wat voor operatie je moet ondergaan, hoe dringend deze is. Loop je al tijden met pijn wat verholpen kan worden door een operatie, dan lijkt het mij geen redelijke vraag, ook als er iets mis is met bloedvaten, of organen, die de levensduur in de weg kunnen staan, of de kwaliteit van leven negatief beïnvloedt, zonder operatie is dat niet redelijk. Een operatie om een mooiere neus te krijgen, waarop je zonder pijn, of gevaren voor de rest van je leven kunt wachten, is wat anders. Dat heeft geen spoed en dan mag je werkgever dit van je vragen.