Als belasting zou worden afgeschaft,wat zou er dan met ons geld gebeuren?

Je betaalt je nu scheel aan allerlei belastingen,maar wat,als de belasting wordt afgeschaft?
Is dat in ons voordeel,of juist niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het voordeel is dat je netto meer geld te besteden hebt. Het is alleen korte termijn werk, want zonder belasting kan er heel veel niet meer betaald worden. Benzine word goedkoper, maar wegen worden niet meer onderhouden dus je hebt niets meer aan je benzine op den duur. straatverlichting gaat uit verkeerslichten gaan uit. De overheid als geheel stopt met bestaan... want zonder salaris blijven er maar heel weinig mensen werken natuurlijk. Dus een paspoort regelen of rijbewijs ... kan niet meer. Overheidsregulering stopt ook, dus geen instanties meer die waken tegen monopoliën of kartelvorming. Hierdoor wordt vrijwel álles duurder, van water stroom tot ziektekosten verzekeringen. alles wat gesubsidieërd is word óf heel duur óf verdwijnt. Bijvoorbeeld theater, of de publieke omroepen. pfffffff ik ben bang dat ik netto meer moet gaan betalen voor minder service of kwaliteit. Dus ik zou het wel een nadeel vinden :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100