als iemand 19 jaar is en op zich zelf woont maar, wel studeert moet daar dan nog alimentatie over betaald worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, een biologische vader of moeder heeft onderhoudsplicht tot het kind 21 jaar is.

Totdat het kind de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt, heeft de verzorgende ouder recht op de kinderalimentatie. Jongmeerderjarige kinderen (van 18-21 jaar) hebben een zelfstandig recht op een bijdrage in de kosten van levensonderhoud en studie maar meestal wordt dit wel aan de verzorgende ouder betaald.

Toegevoegd na 7 minuten:
Een uitzondering daarop is natuurlijk als word vastgesteld dat de alimentatieplichtige ouder onvoldoende inkomsten heeft om alimentatie bij te dragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de uitleg

Andere antwoorden (1)

Als je ouders gescheiden zijn en je moeder heeft altijd alimentatie voor je ontvangen dan moet je vader dat tot minimaal je 21 aan je betalen als je niet werkt dus studeert.
ronron1212