k moet morgen eerder naar sgool omdat k 1x te laat was. Als k nie ga moet k daarna 2x komen. Maar wat als ik dan gewoon weer niet ga?

En wat zouden ze er eigenlijk tegen kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan krijg je waarschijnlijk steeds een hogere straf. Misschien bellen ze dan zelfs je ouders oftewel, morgen gewoon gaan. ;)
Kimath
13 jaar geleden
Ik zou gewoon naar school gaan. Als je vaak niet gaat, krijg je een leerplichtambtenaar op de stop en waarschijnlijk een boete.
Kimath
13 jaar geleden
Of school goed spellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ik wel maar dan past de vraag niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das niet waar loenie, je kunt in de vraag maar iets van dertig letters gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mwah, als je maar vaak genoeg niet komt, weet je ook niet hoe je school spelt, vrees ik. (Al is dit wel vrij ernstig, en vermoed ik dat het om een onderbouwklas van de basisschool zou moeten gaan).
En wellicht had ze anders ook zelf kunnen bedenken dat de straf steeds zwaarder zal worden.
Kimath
13 jaar geleden
Tellen gaat ook niet zo goed merk ik. Volgens mij konden er in een vraag iets van 250 tekens, is al even geleden dat ik een vraag stelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat maar, ik zal geen tijd aan jullie verspillen, jullie zitten blijkbaar niet op goeievraag om mensen te helpen. Maar om te doen alsof je stoer bent.
Kimath
13 jaar geleden
Als er een serieuze vraag gesteld word, doe ik moeite om een antwoord te bedenken.
Jij wil gewoon weten of je kunt spijbelen zonder gevolgen, het antwoord is nee.
Kimath
13 jaar geleden
Nog een paar jaartjes volhouden, op je 18de is er geen leerplicht meer ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou dat lijkt me toch niet ik wil graag mensen helpen maar als er zo slecht nederlands voorbij komt in een vraag omtrent iets met school dan geef je natuurlijk wel een voorzet voor open doel of heb ik dat nu helemaal mis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kimath, ik wou alleen de gevolgen weten. Als jij goed zou lezen had je geweten dat ik het niet over spijbelen heb gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe interpreteer jij 'gewoon niet gaan' dan ? Bij ons, mensen met minimaal een lagereschoolopleiding is 'gewoon niet naar school' gaan EXACT hetzelfde als spijbelen. Spijbelen = gewoon niet naar school gaan. Zonder reden dus. En ja, wij zitten wel degelijk mede op GV om mensen te helpen, maar niet met het doen van domme dingen. Die kunnen ze in de regel prima zelf. Wellicht kun je beter wel naar school gaan ; misschien krijgen ze dat brutale er ook een beetje uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2hele verschillende dingen anders. Wat gebeurt er als ik niet kom is iets heel anders als de zin ik ga spijbelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet gaan is niet aanwezig zijn
niet aanwezig zijn op school is spijbelen
simpel toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet komt omdat je ziek bent of naar de dokter moet of er iemand in de familie is overleden, dan is het inderdaad een ander verhaal en krijg je bijzonder verlof. Maar dat is natuurlijk - hoop ik- beslist niet GEWOON niet komen. Gewoon niet komen is.....gewoon niet komen.
Ben nu wel benieuwd naar jouw definitie van spijbelen eigenlijk....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag wat gebeurt er, wil niet zeggen dat ik van plan ben om te spijbelen. Nu duidelijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, nog steeds niet duidelijk. Tenminste, ik SNAP je wel, maar dat heb je dan totaal verkeerd uitgedrukt. Je zegt letterlijk in je vraag 'wat als ik GEWOON WEER niet ga, en WAT KUNNEN ZE ER EIGENLIJK AAN DOEN. Die toon / vraagstelling alleen al getuigd van alles behalve goede intenties. Onbedoeld, wellicht, maar je schriftelijk uitdrukken is natuurlijk ook een kunst (die je op school kunt leren- als je 'gewoon gaat'. ) Het zou heel anders klinken als je zou vragen :
"Welke maatregelen kan een school allemaal treffen wanneer een leerling bij herhaling zonder reden niet op school verschijnt ?" Dat komt -zelfs bij foute intenties - heel anders en veel neutraler over.

Het beste antwoord

Nou ze kunnen een hoop maar ik begrijp het idee, bi mij zat het namelijk zo: min ma zei dat als ik straf kreeg voor iets dat ik niet had gedaan, ik daar dus niet de straf voor hoef uit te zitten.
ik moest na blijven omdat ik volgens hun iets had gedaan, waar ik het niet mee eens was. Dus ik zei netjes ja ik blijf wel na. en kwam niet, ze verdubbelde de tijd constant dusdanig erg dat het gewoon belachelijk werd hoelang ik zou moeten nablijven.
Ze werden hopeloos en zeiden uiteindelijk dat ik nog maar 2 uur hoefde na te blijven en ik mocht het ook opsplitsen naar 1 uur de ene dag en 1 uur de andere dag ALS ik maar kwam! (ik ben niet geweest maar niet lang daarna ging ik van school vanwege me depressie destijds).

Deze manier kan ik dus afraden!!
Geloof me 1 keer nablijven of eerder komen is niet zo erg als de rest van je schooljaar problemen hebben omdat ze je zien als moeilijk opvoedbaar alleen maar omdat je volgens hun niet wilt luisteren.
Geef anders dan ook duidelijk aan waarom je niet doet wat ze van je vragen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

uhm... wij hebben Strafklas (vrijdag 8 en 9e uur nablijven) en corvée. En anders een brief naar HALT, als je vaker niet komt ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je weer nakomen / eerder melden.
Ze zullen uiteindelijk contact opnemen met je ouders, over de stand van zaken, of je zult je bij je teamleider moeten melden en die zal een straf verzinnen, (corvee of strafklas na school)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steeds zwaardere straf?
Schorsing?
Geen toegang meer tot de lessen en toetsen?

Wie zijn gat brand moet op de blaren zitten.. Zorg dat je niet zolang op het vuur zit, heb je ook niet zo extreem veel blaren.

Kortom: Ga morgen lekker op tijd naar school. Zij trekken namelijk echt wel aan het langste eind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Precies :)
Op mijn school krijg je dan een vierkant rooster, oftewel elke dag van het 1e tot het laatste uur, eventueel aangevuld met een uurtje eerder komen en nog een uurtje langer blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even simpel gedacht! School is belangrijk voor je eigen toekomst, zo kan je er onder andere leren dat je school met sch in plaats van g schrijft en nie eindigt dan met een t. Ook is het een goede gewoonte om op tijd te komen in Nederland, niet alleen op school maar later ook handig om een baan te behouden. Heel simpel gedacht dus, als je niet gaat dan heb je alleen jezelf ermee. Wees slim en kies gewoon de simpele weg van de regeltjes volgen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ga je op den duur veel last krijgen, ze blijven niet goed,
Minimaal bezoek van de inspectie en een boete. En extra lessen nederlands zou ook niet gek zijn
anneliez
13 jaar geleden
Na een aantal uren te laat of niet op komen dagen stuurt de school een bericht naar de leerplichtambtenaar. De leerplichtambtenaar nodigt jou en je ouder/verzorger uit voor een gesprek. Afhankelijk van jouw verklaring krijg je of een waarschuwing, of een werkstraf bij Halt of een opdracht of een combinatie hiervan. Wordt je daarna wéér opgeroepen dan kun je ook doorgestuurd worden naar de Kinderrechter.
Advies: zorg dat je naar school gaat en in het vervolg op tijd komt. Een gesprek bij de leerplichtambtenaar is geen pretje en de verdere consequenties helemaal niet. Bovendien heb je op latere leeftijd vast spijt van je actie, want met goed onderwijs heb je meer keus qua banen.