Hoe en/of waar moet ik een bankrekening toevoegen bij de belastingopgave?

Wij hebben een bankrekening die niet door de bastingdienst is opgenomen in de vooraf ingevulde aangifte. We kunnen niet vinden waar we die 'verderop in de aangifte' moeten/kunnen opgeven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat je niet gek maken. Maak gewoon je eigen aangifte met het belastingprogramma en laat je niet in met een moeilijke en tijdrovende exercitie . Er zitten te veel fouten in. Het is nog maar een proef.

Het beste antwoord

In het aangifte programma
ga je naar Box 3: sparen en beleggen
en via Bank- en spaartegoeden naar
+ Meer invulvelden
en daar zet je die rekening bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt logisch, maar Box 3 heeft bij ons geen 'sub's, dus geen "Bank- en spaartegoeden" en al helemaal geen "Meer invulvelden". Ook de rekeningen die bij de gedowloade gegevens wel staan, zijn onvindbaar daar (maar dat komt misschien omdat er minimale bedragen op staan).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het minimale bedragen zijn,dan kom je ook niet in dat gedeelte
en hoef je dat ook niet in te vullen.
Of als het het rekeningnummer is wat je als betalings
rekeningnummer wil gebruiken, dan kan je dat gewoon
in het begin van de aangifte veranderen.
fisbel
11 jaar geleden
@DeKompjoeS:
Waarschijnlijk is het totaal van uw saldi lager dan de vrijstelling. Ook met de toe te voegen rekening. Dan heeft het invullen van de extra rekening geen zin, kan zelfs niet. De print-screen zoals Wim die hierboven laat zien komt dus in dat geval niet te voorschijn. Als het totaal van de saldi wel hoger is dan € 21.139 c.q. € 42.278 fiscaal partners moet u JA invullen bij de desbetreffende (tweede) vraag. De print-screen komt dan vanzelf te voorschijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoewel het echt niet werkt, toch denk ik het beste antwoord. Misschien omdat we onder de drempel zitten - wat de belasting dienst niet zou moeten kunnen weten om dat onze rekening nergens vermeld wordt behalve voor eventuele terugbetalingen.

Andere antwoorden (2)

Mogelijk had je die rekening nog niet op 01-01-2012. Alleen als je op die rekening saldo had op 01-01-2012 moet je die ook nog opgeven. Je kunt dat aanpassen in Box 3 bij bank en spaartegoeden. Daar kun je meer invulvelden toevoegen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als het sub Bank en spaartegoeden er nog niet is: beantwoord dan eerst de vragen Box 3: Sparen en beleggen. Afhankelijk van de Ja en nee antwoorden verschijnen de subs Bank en spaartegoeden Beleggingen en Schulden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft/kan alleen je rekeningnummer aangeven als je in de rubriek 'Box 3:Sparen en beleggen' hebt aangegeven dat je meer bezittingen hebt dan de vrijstelling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat s helemaal bezijden de waarheid. De belastingdienst wil gewoon uit oogpunt van dienstverlening iemands bank/gironummer weten om bijvoorbeeld ook een teruggaaf zo snel mogelijk uit te betalen. Simpel gezegd: ook de belastingdienst is gebaat en streeft daar ook naar om het betalingsverkeer zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gerardkl met de aangifte kan je GEEN rekeningnummer doorgeven voor de (uit)betaling. Maar dat is ook helemaal de vraag niet.
De vraagsteller wilt weten hoe hij een rekening moet toevoegen die ontbreekt in de gedownloade gegevens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Uiteraard"hebben we ook een keer "Ja" aangevinkt om te ervaren hoe het is om rijk te zijn, maar ook dan komen we niet verder.
De "Belastingtelefoon" heeft inmiddels mijn vrouw verzekerd dat we geen probleem hebben als we het laten zo het is... Ik ben benieuwd.
fisbel
11 jaar geleden
U doet toch iets verkeerd.
Het Is te allen tijde mogelijk om een bankrekening in Box 3 toe te voegen. En eventueel tientallen andere bankrekeningen (fake) De Belastingtelefoon heeft u verteld dat er geen consequenties zijn als u de ontbrekende rekening niet toevoegt. Waarschijnlijk op grond van het gegeven dat u onder de vrijstellingsgrens Box 3 blijft. Overigens is het advies van de Belastingdienst gegarandeerd 'tot de deur'