word ik aangehouden bij aankomst op de airport als ik een telefoon schuld heb?

ik wil nou al een tijdje terug naar nederland ik moet in juli bevallen wil deze maand nog terug maar ik ben dus bang dat wanneer ik daar aankom dat ik word aangehouden
weet iemand meschien hoe het allemaal zit..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (6)

Alleen boetes zijn bekend bij de kmar.
Anders zou meer als de helft van nederland niet meer kunnen vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Telefoon schuld? Bedoel je onbetaalde telefoon rekeningen?? Zo ja, dan heb je niks te vrezen.. Behalve dat je binnen nu en 5 jaar niks kunt lenen omdat je bij bkr bekend bent. En dit is ook alleen het geval als je maanden niet hebt betaald, dus niet een rekening of twee, maar 6 of meer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gezien, aan de hand van de info die je hebt verschaft in je vraag, zou je gewoon in het land worden toegelaten.
Een telefoonabonnement ergens afsluiten kun je wel even vergeten, je zal op een zwarte lijst kunnen staan nu. Maar als de telefoonmaatschappij van de vordering verdere stappen heeft genomen en je gedagvaard hebt en je daar niet op gereageerd hebt, is het andere koek.

Ik zou als ik jou was even http://www.juridischloket.nl/ bellen met je vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van binnen europa komt dan hoef je niet door de douane .
Van buiten europa wel .
Maar je wordt enkel aangehouden als er een rechtzaak is geweest .
En dan moet de boete dan wel vrij hoog zijn voordat je wordt aangehouden .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen openstaande belastingschulden en boetes worden gesignaleerd bij de douane.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een betalingsachterstand bij een onderneming wordt normaliter niet bekend gemaakt via de "telex", en zelfs wanneer de incassatie verder wordt afgehandeld en geïnd door een incassobureau, wordt deze niet kenbaar gemaakt. Dit gebeurd wel bij justitiële boetes waarbij al verscheidene malen is getracht het geld te innen, maar geen respons of betaling tot stand heeft mogen komen.
Deze incassaties gaan overigens altijd via het "Centraal Justitieel Incasso Bureau" (CJIB). Maar indien een zaak, ontstaan bij een onderneming, via een gerechtsdeurwaarder bij een rechtbank is geweest, de rechter daarover uitspraak heeft gedaan, en dáár vervolgens geen gehoor aan wordt gegeven, dan sommeert de rechtbank gebruikelijk nog éénmaal een betalingsafspraak te maken, na te komen en te voltooien en voldoen.
Wanneer de gedaagde na de volgende, definitief bindende uitspraak geen gehoor geeft aan de eis van de rechter, dan verschijnt men wel op de "telex", en dit omdat een gerechtelijk bevel en/of een gerechtelijke uitspraak onweerlegbaar is, en het naleven en uitvoeren van de wet als doel heeft.
Voordat een rechter uitspraak doet krijgt een gedaagde altijd de kans om in verweer te gaan of in verweer te laten gaan.

Echter, als bewezen kan worden dat een dagvaarding nooit ís ontvangen, én nooit ontvangen had kúnnen worden, dan wordt de zaak overgedaan/opnieuw beoordeeld door de rechtbank.

Toegevoegd na 4 minuten:
*** in de 10e zin had moeten staan (gerechts)deurwaarder
en in de laatste zin moet worden vermeld dat de zaak wordt overgedaan/opnieuw wordt beoordeeld, door een onbevooroordeelde rechtbank en rechter.