Hoe lang moet je ''uitwerken'' als je besluit ontslag te nemen?

Ik werk in een supermarkt maar na de zomerverkantie wil ik mijn ontslag indienen... Nu heb ik gehoord dat ik dan moet ''uitwerken''. Ik neem aan dat dat gewoon betekent dat ik moet werken tot de volgende loonsdag komt en daarna vrij ben om te gaan, toch? Hoe lang moet je precies ''uitwerken''?

Toegevoegd na 7 minuten:
Volgens mij heb ik geen contract... Ik heb dingen moeten ondertekenen, maar daar zat geen contract bij als ik het goed had o-o

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Als je iets tekent, al is het maar een belastingverklaring ben je in dienst. Zeker als je gedurende 1 maand werkzaamheden verricht en daar voor betaald krijgt. Vanaf dan ben je een contract aangegaan, ook al heb je dat contra t nooit gezien. Daarom altijd naar je contract vragen!
Ik zou nu opzeggen, dan ben je zeker op tijd om met de zomer te stoppen. Ee baas mag altijd besluiten dat je eerder mag gaan, maar jij hebt de plicht uit te werken.
Als je geen inzage in je contract regelt (hier heb je recht op, maar stel je wilt t niet vragen) kun je ook in je cao kijken. Die kun je via Google vinden als je weet onder welke cao jouw werk valt. Dat kan je baas of een collega je vast wel vertellen. In n cao staan allerlei afspraken waar werknemers en werkgevers zich aan moeten houden. Succes!
En tip: als je denkt dat je baas tevreden over je is vraag om een aanbevelingsbrief voor een toekomstige werkgever, of vraag of je 'm als regerntie mag opnemen in je cv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I see, nou ja, bedankt! Iedereen bedankt.

Andere antwoorden (5)

Je hebt een contract getekend en daar staat een opzeg termijn in. Vaak is het 1 maand naar de 1ste vd maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hangt van je contract af, in je contract staat je opzegtermijn genoemd. Als je een vaste baan hebt is dit meestal 2 maanden. Als je een jaarcontract hebt meestal een maand. Dat betekent dat je dan je hele opzegtermijnnog moet werken tenzij je baas het goed vindt dat je eerder stopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is, staat dat in je contract. Meestal heb je een maand opzegtermijn, die ingaat op de eerste dag van de eerstvolgende maand. Als je in augustus ontslag neemt, moet je de maand september nog werken.
bamibal
13 jaar geleden
gewoon een brief schrijven, dat je vanaf een bepaalde datum wilt stoppen met werken. Let op meestal zit je wel aan een opzegtermijn van 1 a 2 maanden.
Maar als je na de zomervakantie pas wil stoppen dan is het verstandig om nu al die brief te schrijven. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De regel bij de meeste supermarkten is: doorwerken tot de volgende loondag en en dan nog één maand. Ik weet niet hoe je relaties liggen op werk maar toen ik ontslag nam bij een supermarkt ben ik gewoon niet meer gegaan.