Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een goedkopere manier dan Western Union om geld naar Uganda te zenden? Zoals een overschrijving op rekening, dat kost toch bijna niks?

Ik stuur elke maand een bepaald bedrag naar een persoon in Uganda via Western Union. Echter, als ik binnen Europa een overschrijving op rekening doe, dan kost dat toch heel weinig? Nu betaal ik voor 58€ 12€ verzendkosten. Indien die persoon een Ugandese bankrekening zou hebben, zou ik dat geld dan kunnen overschrijven met een minimale kost aan transactie? Of is dat enkel in Europa mogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt bij diverse banken informeren of het mogelijk is om geld over te maken naar Uganda. Het duurste tarief via de Rabobank zou 18 euro zijn, echter weet ik niet of de transactie naar Uganda mogelijk is.
Western Union is over het algemeen goedkoper dan Moneygram, PayPal schijnt niet helemaal safe te zijn.
"By hand" via een bel- of voedingswinkel is vaak het goedkoopst, maar niet altijd even safe. Let op dat je goede afspraken maakt met het betaal- en uitbetaalpunt.
Misschien weet iemand van het forum St. Buitenlandse Partner nog een idee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alleen in Europa is dat zo goedkoop. Ik heb geen idee hoe duur dat in Oeganda is, maar over het algemeen is dit buiten de EU ontzettend duur. Een goedkopere manier zou zijn om een creditcard te openen voor die persoon en daar geregeld geld op storten. Dit kan dan een 'volwaardige' creditcard zijn of een prepaid card. Een prepaid is zonder risico.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding