Mag een werkgever een werknemer verplichten om zelf postzegels te kopen, wat je nodig heb om werkbriefjes op te sturen . Naar een andere stad ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Wat ouderwets! Misschien kan je die werkgever de suggestie geven het mogelijk te maken de werkuren digitaal te declareren? Zo gaat dat bij uitzendbureau's en payroll bedrijven, heel eenvoudig.

Antwoorden (6)

Binnen NL is het hetzelfde tarief, dus de vermelding 'andere stad' is irrelevant.

Nee hij mag het niet verplichten, je mag de briefjes ook zelf gaan brengen natuurlijk. Het is wel een beetje pietluttig, dat wel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Alles wat je nodig hebt om je werk te doen moet de werkgever betalen. Wel kan hij voor zaken die jou het leven makkelijk maken (bijv. koffie) een bedrag inhouden op je salaris. Maar zelfs op dat kan je volgens mij ingaan (ik drink geen koffie, ik wil m'n geld terug!).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het voor zijn eigen bedrijf is niet natuurlijk, dan zit je te werken
Om zijn zaakjes te betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag. Maar waarschijnlijk mag je de kosten gewoon declareren. Als je maandelijks een vaste onkostenvergoeding krijgt bovenop je salaris, dan moet je het daaruit betalen.
bamibal
13 jaar geleden
Jij wilt je loon krijgen dus zul je er zorg voor moeten dragen dat de briefjes bij je werkgever aan komen.
Je kunt ze wellicht ook op je werk invullen.
Anderzijds, als je baan zo slecht betaald dat je je over een postzegel al druk maakt kun je beter uitkijken naar iets anders...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, waarom niet? Ik heb vaak genoeg voor uitzendbureaus gewerkt waarbij je elke vrijdag zelf de werkbriefjes moest komen inleveren. Van het werk naar huis via het uitzendbureau was een omweg en kostte dus ook geld, maar ja, dat hoort er gewoon bij.