Waarom verbeterd de diverse etniciteit de economische situatie in een bedrijf?

Dat had ik een tijdje geleden gelezen maar toen snapten ik het niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik snap het ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is meestal gewoon politiek correct doen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat etniciteit een voordeel is voor een bedrijf. Wel kan het extra spanningen oproepen op de werkvloer. ps.Als het een bedrijf voor tolk/vertalen is zie ik wel voordelen omdat iemand die de mensen van een bepaalde groep goed kent ook beter de nuances van hun begrijpt en derhalve een betere vertaling zal verzorgen. Dus bij enkele uitzonderingen zit er wel voordeel aan.

Het beste antwoord

Als je in een bedrijf mensen hebt werken van verschillende afkomst, verschillende etnische achtergronden, diverse etniciteit, meer culturen en achtergronden, dus meer gezichtspunten en visies.

Hoe breder in een bedrijf tegen allerlei situaties wordt aangekeken, hoe meer mogelijkheden voor oplossingen er gezien kunnen worden.
Als er tenminste gebruik gemaakt wordt van die diverse standpunten, gezichtspunten.
Maar zo ja, dan kan je je voorstellen dat dan voor de economische situatie van zo'n bedrijf gunstig kan uitpakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg duidelijk.