Word ik uitgebuit?

Hallo, ik ben 16 jaar en ik ben werkzaam in een supermarkt op zaterdag in de middag. Per uur verdien ok 3,70 E. Bruto.
Op mn werk worden er tijdslimieten gesteld en als je je werk nieg afhebt voor jou eindtijd moet je het in eigen tijd afmaken(onbetaald). En ik word van het kastje naar de muur gestuurd van de ene kant naar de winkel en dan weer terug. En dan zeuren over mijn vulkwaliteiten terwijl een nieuwe jongen 1,5 uur over een halve container doet en ik 1 over een volle container. Word ik uitgebuit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, je wordt niet uitgebuit.
Het minimumloon voor een 16-jarige is 3,27, bij een 36-urige werkweek.

Hoe de arbeidsomstandigheden zijn, tja dat is een andere vraag.
Als je daar niet tevreden over bent, of je vindt het niet eerlijk, of je het klachten over ongelijke behandeling, dan moet je bij je chef zijn, of bij de winkelmanager.

Of een ander baantje zoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Onbetaald moeten doorwerken in eigen tijd dat kan niet hoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een ander baantje is makkelijker gezegd dan gedaan in deze tijd.. Ik denk ook dat daarom de arbeidsomstandigheden steeds slechter (en voordeliger voor werkgevers) worden. Mijn baas houdt zich ook niet altijd aan de CAO, bijvoorbeeld vakantie, ik kreeg 2 weken terwijl 3 weken aaneengesloten verplicht is. Nouja, prima hoor, ik heb tenminste werk..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wees blij met dat jeugdloon want anders zouden ze alleen 30 jarigen aannemen aangezien ze jou dezelfde prijs moeten betalen dan als die 30 jarige.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus je was pas 12 jaar toen je daar begon?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou dan was dat al tegen de regels he maria?
Nou ja, volgens de gemidddelde Nederlander zal je niet worden uitgebuit, omdat het gewoon in de wet staat. Als als je een Belg van jou leeftijd dit loon zou aanbieden, dan zou iedereen nee zeggen, want die hebben een minimumloon van rond de 8 euro
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook voor 15 jarigen? Die zullen dan lastig een baantje kunnen vinden als iemand van 25 hetzelfde loon krijgt.
ronron1212
10 jaar geleden
JCA heb je een link waar dat in wordt onderbouwd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor 16 jarige is het 70% van dat bedrag (en dat is hoog vergeleken met Nederland)