Is een tandartsverzekering deze tijd aan te raden of betaal je meer premie dan.?

De kosten van een tandarts zijn flink gestegen.
Kan het eigenlijk niet betalen.
Kan ook niet vooruit betalen , net zo als de energierekening.

een jaar geleden
1.2K
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Kun je nu nog een tandarts verzekering, als aanvullende ziektekostenverzekering, afsluiten? De premie die je voor de verzekering betaalt is, als je uitsluitend kijkt naar de kosten voor regulier onderhoud (controle, tandsteen verwijderen), hoger dan als je het zelf betaalt.
In plaats van de premie maandelijks te betalen is het dan goedkoper om elke maand een bedrag zelf te sparen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Premie kan erg verschillen. Soms zit de tandartsverzekering bij de aanvullende verzekering inbegrepen. Ligt aan je inkomen of je in aanmerking kan komen voor een collectieve verzekering via je gemeente. Probleem kan zijn dat het kan zijn dat je te laat bent voor komend jaar. Dat er een wachttijd is voordat je aanspraak kan maken.

Antwoorden (2)

Dat moet je wel vooraf regelen natuurlijk. Daarbij neem je twee dingen in overweging. Hoeveel tandartskosten zijn er in redelijkheid te verwachten? Als je een perfect gebit hebt, of helemaal geen (behalve een kunstgebit) dan ben je waarschijnlijk duurder uit met een verzekering. Maar je moet je ook afvragen: als er onverwacht hoge kosten zijn, kan ik dat dragen? Een wortelkanaalbehandeling met nog wat ongemak kan je zomaar dik 1000 Euri kosten. Als je heel weinig ruimte hebt in je budget kun je beter kiezen voor zekerheid. Dat je jezelf in de positie manouvreert dat je met pijn in je mond loopt, of je tanden vallen er uit, maar je hebt geen mogelijkheid voor een behandeling, dat kun je beter zien te voorkomen.
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
Met een kunstgebit heb je geen tandarts verzekering meer nodig het gebit zit in de basisverzekering @teusvh
Met een tandartsverzekering ben je meestal duurder uit en betaal je vaak nog een deel zelf.
Veel mensen hebben helemaal geen aanvullende tandartsverzekering nodig. Heb je een gezond gebit? Dan betaal je met een tandverzekering meestal meer premie dan je vergoed krijgt.
De vergoedingen die verzekeraars bieden, kunnen behoorlijk verschillen. De meeste aanvullende (tand)verzekeringen vergoeden 70 tot 80 procent van de kosten tot een bepaald maximumbedrag. Alleen de duurdere tandverzekeringen bieden een vergoeding van 100 procent. Ook daaraan is echter een maximumbedrag gekoppeld. Het maximumbedrag dat verzekeraars hanteren, loopt uiteen van 250 tot ruim 1.500 euro per kalenderjaar.
Het maximumbedrag dat aanvullende (tand)verzekeringen vergoeden is een maximum voor alle tandheelkundige kosten in totaal. Als je in een jaar al meer kosten hebt gemaakt bij de tandarts, kan het dus zijn dat je een lager bedrag vergoed krijgt van je verzekeraar.

Ik heb eens gevraagd aan de tandarts hoe hij omgaat met mensen die een behandeling niet kunnen betalen. Daarvoor trof hij een betalingsregeling. Misschien is dat bij jou ook mogelijk.
SimonV
een jaar geleden