Hoe kan een munteenheid "vallen"?

Hoe is het mogelijk dat de Euro valt als de crisis in Portugal toeslaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

kan alleen bij mensen met een gat in hun hand;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bijvoorbeeld dat de euro dan in waarde daalt, dat slaat over naar ieder land van de EU
kost het iedereen veelsteveel om nog iets aan te schaffen,
hetzelfde gebeurde met duitsland na de wereldoorlog,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
toe was het alleen duitsland en nog geen euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelfde principe, de waarde van hun munt eenhied was te laag gedaald, dus werd die opgeheven
ronron1212
13 jaar geleden
Die is niet opgeheven het is tot 2002 Duitsemark geweest en die was echt niet slecht en was ook niet gedaald maar de europese gemeendschap had besloten tot een gemeenschappelijke munt de euro
het is mogelijk, maar niet waarschijnlijk.

Toegevoegd na 8 minuten:
de euro houden we met all deelnemende landen overeind. kan een land nu niet meer voldoen aan de eisen tot deelname dan zijn er twee mogelijkheden,
- land in kwestie de euro ontzeggen of,
- helpen dmv steun.
dat laatste leidt dan tot een devaluatie van de euro.
zijn er veel landen in de problemen dan kan dat leiden tot een val van de munt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De euro is een munteenheid die in vele landen nu wordt gebruikt. Als er een of andere landen zijn die economisch slecht staan zoals Griekenland Portugal en Spanje heeft ween nadelige invloed op de munteenheid. Beleggers hebben dan weinig vertrouwen in de munt. De overige eurolanden moeten daarom zorgen dat deze landen zich aan de afspraken houden en dus gaan bezuinigen.
ronron1212