ik heb geen schone lei, bestaat er nog hulp voor mij

ik heb geen schone lei gekregen in de wsnp, ik wil graag mijn schulden betalen maar red het niet omdat iedereen geld wil, is er een mogelijkheid dat ik toch hulp kan krijgen en enigzins bescherming. ik heb een gezin met 3 jonge kinderen en als ze beslag lekken mogen ze alles meenemen ook de kleren. dit baart mij zorgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

stadsbank, bewindvoering/beschermingsbewind.

ik weet niet waarom je het zo ver hebt laten komen, maar er gaan we degelijk waarschuwingen aan vooraf voor men tot zo'n inbeslagname overgaat, helemaal als je kinderen hebt.

trek dus ergens aan de bel, en vraag of het moet spoed kan. de oorzaken van je schulden zal je aan moeten pakken anders blijf je het ene gat vullen met het andere.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Precies! En "iedereen wil geld", zoals vraagstelster schrijft betekent slechts: "ik heb meer uitgegeven dan ik kon en beloofd dat ik het later zou betalen, en - oh verrassing - nu willen ze ineens geld".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beetje kortzichtig dit oordeel van je, want er #kunnen# meer redenen zijn om in de financiële sores te raken Cryo.
wat de reden dan ook is of was, eerder ingrijpen was wel zo verstandig geweest....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eucalypje, dit is niet kortzichtig. Als je de wsnp uitgegooid bent met schulden over heb je je dus niet aan de regels gehouden. Iedereen kan (met moeite) hier doorheen komen. Als je die moeite niet wilt doen is dat toch echt je eigen fout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zeg ook niet dat het niet haar fout is, of dat ze zich niet aan de regels heeft kunnen houden.
zeg alleen dat er meer oorzaken om in de schulden te komen dan het domweg spenden en lenen links en rechts.
Over het algemeen kun je schuldsanering krijgen.
Bepaalde bedragen zijn onaantastbaar, er mag geen beslag gelegd worden op de eerste 90% van het bestaansminimum.
Dat is bij wet vastgelegd.
Helaas houdt deze wet geen rekening met (het balang van) kinderen, dat betekent dat de kinderbijslag opgeeist kan worden, een zeer ongewenste situatie.
Het heeft weinig zin om met vingers te wijzen.
hoe het zo ver gekomen is is alleen een interessante vraag als daarmee voorkomen kan worden dan een dergelijke situatie weer kan ontstaan.
heb je wel je toeslagen op orde (zorgtoeslag, huurtoeslag, vrijstelling gemeentelijke belastingen etc.)
het komt helaas vaak voor dat mensen hun rechten niet aanspreken en sommige dingen gaan niet automatisch en vaak niet met terugwerkende kracht.
Een goed gesprek met een ambtenaar van sociale voorzieningen in je gemeente EN een maatschappelijk werker weten deze wegen wel te vinden.
Kap met dure verzendbedrijven waarbij je op krediet kan kopen en donder de mobiel de deur uit, in die zin dat je die alleen nog gebruikt om gebeld te worden of voor noodgevallen.
Dat zijn de grotere valkuilen.
Laat jezelf opnemen in het "bel me niet " register, dan beperk je de verleidingen.
Maak bij aanschaf gebruik van kringloopwinkels etc.
Betaal met cash, dan heb je meer zicht op je uitgaven.

Het aller belangrijkste is dat je NU schuldsanering moet gaan inschakelen, je gemeente kent de weg en verwijst.
kap met games , gokken, roken en alcohol, neem je eigen leven weer in handen.

het zal niet gemakkelijk worden maar als je met angst en beven met drie kwetsbare kinderen woont en je alles kwijt kan raken is veel moeilijker.

Maak er werk van voordat het werk van jou maakt.
betaal op tijd, vaak bestaan grote schulden uit een klein bedrag met daar overheen enorme kosten van inkasso en rechtbank.
Voorkom dit dus.
Je kunt prima overleggen met schuldeisers en betalingsregelingen treffen.
Zij hebben net zo een hekel aan betalingsachterstanden als hun klanten.
Houd je wel aan de afspraken en spreek niets af waarvan je op voorhand weet dat je dat niet na kunt komen.
Ik wens je veel sterkte en doorzettingsvermogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste gast wat ontzettend vervelend voor je.
Je kunt in hoger beroep gaan.
Weet je waarom je bent afgewezen?
Ik las op jurofoon.nl onder: Hoe werkt schuldsanering (WSNP)? de argumenten waneer WSNP wordt afgewezen.
Je kunt wel hulp krijgen bij hoe om te gaan met je financien, dit kan ook via de gemeente waar je woont en ik zou als ik jou was hulp vragen bij een maatschappelijk werker en/of sociaal raadslid, dat is geheel gratis als je basis verzekerd bent.
Zij kunnen dan samen met jou de hulp oa bieden hoe je in hoger beroep kan gaan en het sociaal raadslid kan de brieven ook met toestemming van jou formuleren.
Echt doen, zij kunnen jou met veel zaken helpen!
Heel veel sterkte gewenst en hopelijk heb je binnenkort weer zicht op de situatie!