ik heb geen schone lei, bestaat er nog hulp voor mij

ik heb geen schone lei gekregen in de wsnp, ik wil graag mijn schulden betalen maar red het niet omdat iedereen geld wil, is er een mogelijkheid dat ik toch hulp kan krijgen en enigzins bescherming. ik heb een gezin met 3 jonge kinderen en als ze beslag lekken mogen ze alles meenemen ook de kleren. dit baart mij zorgen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Over het algemeen kun je schuldsanering krijgen. Bepaalde bedragen zijn onaantastbaar, er mag geen beslag gelegd worden op de eerste 90% van het bestaansminimum. Dat is bij wet vastgelegd. Helaas houdt deze wet geen rekening met (het balang van) kinderen, dat betekent dat de kinderbijslag opgeeist kan worden, een zeer ongewenste situatie. Het heeft weinig zin om met vingers te wijzen. hoe het zo ver gekomen is is alleen een interessante vraag als daarmee voorkomen kan worden dan een dergelijke situatie weer kan ontstaan. heb je wel je toeslagen op orde (zorgtoeslag, huurtoeslag, vrijstelling gemeentelijke belastingen etc.) het komt helaas vaak voor dat mensen hun rechten niet aanspreken en sommige dingen gaan niet automatisch en vaak niet met terugwerkende kracht. Een goed gesprek met een ambtenaar van sociale voorzieningen in je gemeente EN een maatschappelijk werker weten deze wegen wel te vinden. Kap met dure verzendbedrijven waarbij je op krediet kan kopen en donder de mobiel de deur uit, in die zin dat je die alleen nog gebruikt om gebeld te worden of voor noodgevallen. Dat zijn de grotere valkuilen. Laat jezelf opnemen in het "bel me niet " register, dan beperk je de verleidingen. Maak bij aanschaf gebruik van kringloopwinkels etc. Betaal met cash, dan heb je meer zicht op je uitgaven. Het aller belangrijkste is dat je NU schuldsanering moet gaan inschakelen, je gemeente kent de weg en verwijst. kap met games , gokken, roken en alcohol, neem je eigen leven weer in handen. het zal niet gemakkelijk worden maar als je met angst en beven met drie kwetsbare kinderen woont en je alles kwijt kan raken is veel moeilijker. Maak er werk van voordat het werk van jou maakt. betaal op tijd, vaak bestaan grote schulden uit een klein bedrag met daar overheen enorme kosten van inkasso en rechtbank. Voorkom dit dus. Je kunt prima overleggen met schuldeisers en betalingsregelingen treffen. Zij hebben net zo een hekel aan betalingsachterstanden als hun klanten. Houd je wel aan de afspraken en spreek niets af waarvan je op voorhand weet dat je dat niet na kunt komen. Ik wens je veel sterkte en doorzettingsvermogen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100