Waar kan ik terecht in Tiel?

Als je werk nodig hebt, geen uitkering krijgt, wel kinderen hebt op school en je eigen huis moet opeten. Waar kan je dan terecht om met iemand te praten die je WEL helpt hoe je verder moet. Geen huurhuis mogelijk want geen inkomen (behalve eigen vermogen), geen inkomen want woon te ver van waar banen zijn. Een vicieuze cirkel waar deze persoon niet uitkomt.
Welke instantie kan haar helpen? Ik ben niet bekend in Tiel.

Toegevoegd na 2 uur:
Zoals ik al schrijf: het gaat echt niet om mezelf maar iemand die ik zou willen (laten) helpen. Huis opeten (eigen vermogen) geeft alleen nog maar meer schuld ivm met de leningen die dan op het huis moeten worden gesloten. Een rare situatie waarbij ik graag iemand in de buurt weet die haar kan ondersteunen in de juiste wegen hier uit! Hartelijk dank alvast voor jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

*Schrijf je in bij het UWV. Je zult dan een jobcoach krijgen. Oppas kan vergoedt worden onder voorwaarden.
*Neem contact op met het loket Wonen, Welzijn, Zorg van Gemeente Tiel. Eventueel met wethouder Driessen van Armoedebeleid.
*Meldt je aan op Hyves en wordt lid van Verzamelpunt Nijmegen.
*Meldt je aan bij St. Leergeld.
*Zoek een armoedesteunpunt bij jou in de buurt, vraag dit na bij de gemeente.
*Vraag kwijtschelding van gemeentebelasting bij de gemeente.
*Zet zo snel mogelijk je huis te koop en schrijf je in voor een huurhuis en vraag of je urgentie kunt krijgen als je huis verkocht is i.v.m. armoede, te weinig bronruimte: http://www.scw-tiel.nl/
*Kijk of je van alle toeslagen gebruik maakt, die van toepassing zijn: www.toeslagen.nl

Heel veel sterkte voor het gezin toegewenst! Schaamte is niet nodig, wél doorzettingsvermogen om het gezin draaiende te houden en snel een baan te vinden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je mooie, uitgebreide antwoord. Ik ga de websites die je gegeven hebt, eens goed bekijken.
Daarna speel ik de informatie door aan het gezin waar het om gaat. Dank!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je uitgebreide reactie en aanknopingspunten. Daar kan ik haar vast mee helpen in de goede richting.

Andere antwoorden (4)

in tiel zijn banen te krijgen dus je kan je inschrijven.
als je een uitkering wil zal je bij de uitkerende instantie moeten zijn.

alleen zit je dan met een eigen vermogen. als dit te hoog is zal je het eerst moeten opeten. overigens is het wel mogelijk om een postadres te krijgen maar weet niet welke regels Tiel hieraan stelt.

een maatschappelijk werker of iemand van de sociale raadslieden kan je hierbij helpen. waarschijnlijk kan stichting MEE je hierin ook de weg wijzen, maar dan zit je weer aan een wachttijd vast, wat me niet prettig lijkt gezien je situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst maar eens veginnen bij het uwv in tiel vanuit de positie waarin je nu zit.
Dan kan het AMW he wellicht helpen om een prioriteitenlijstje te maken en je hart te luchten.
En lijfelijk naar de woningbouw gaan om met iemand te praten, als je iets wil of moet huren. Telefonisch of schriftelijk wordt je sneller afgescheept.
Laat ze maar zien hoe je je steeds te pletter loopt tegen al die regels en niet aansluitende schakels.
Vaak heb jij, als ervaringsdeskundige, meer verstand van zaken dan zo'n klerk achter zijn buro. Die weet vaak alleen van zijn eigen specialisme, maar niet van de rest. Vette kans dat jij meer op de hoogte bent. (en dus de problemen ziet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Tiel is en omstreken is echt wel werk! Het is geen achtergebleven gebied. Het is maar net wat je wilt, maar het is een middelgrote stad, dus niks anders dan in andere steden.
Maatschappelijk werk is er om hierover te praten. En dat kun je via de gemeente aanvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken de situatie want ik had bijna hetzelfde geval en heb gezocht naar een oplossing.
Mensen die getroffen zijn door de financiele crisis en financieel in de problemen komen worden in het algemeen aan hun lot overgelaten dit is echt betreurenswaardig en het is een grote schande.In Nederland geldt geen daden maar woorden en daar heb je niks aan.
Er wordt miljoenen uitgegeven aan hulp in Japan en Libie maar je eigen volk helpen dat is er niet bij.
En het wordt erger want wat gaat er gebeuren met de mensen uit de bouw die dit jaar echt in de problemen komen als de situatie niet snel veranderd.
Indien de persoon een huis bezit met overwaarde kan deze hulp vragen bij de Gemeentelijk Krediet Bank
Deze gaat de de situatie bekijken en kan u doorverwijzen naar andere hulp instanties.Wat de persoon ook kan doen is het probleem neerleggen bij de regering,zoek een politieke partij die momentueel in de eerste of tweede kamer zit en stelt vragen neem telefonische contact op want schriftelijke duurt te lang tenminste als er gehoor aan wordt gegeven.Ik heb geluk gehad stond voor het loket bij sociale zaken en elke vorm van eigenwaarde ben ik toen verloren voelde mij radeloos een nobody,ben zonder mij eigen in te schrijven weggelopen een week later kreeg ik de kans om in het buitenland te werken en heb dat toen gedaan,ik redt het voorlopig maar hoelang God mag het weten ............