Als men geen testament heeft, en geen spullen heeft om na te laten, maar bijvoorbeeld wel 100.000 euro, gaat dit dan naar de staat? of wie krijgt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zonder testament zijn er de wettelijke erfgenamen (echtgenoot/note, partner,ouders, broers/zusters etc.).
Met testament zijn de wettige erfgenamen de rechthebbenden. Die blijken uit het testament.
Als er geen erfgenmane zijn, komt pas de staat in zicht.
Afhankelijk van het aantal erfgenamen en de hoogte van ieders verkrijging moet er na aangifte schenkbelasting worden betaald.
Wijs in je testament wel een uitvoerder voor het testament aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
neven en nichten als er geen broers of zuters zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en kleinkindern , achterneven en -nichten en nog veel verder, aangeduid met "etc."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor dit antwoord, toch weer wat wijzer geworden!

Andere antwoorden (1)

In principe gaat het gewoon naar de erven, dus de familie.

Toegevoegd na 46 seconden:
De successierechten gaan uiteraard wel naar de staat.
bamibal