ik ben chronisch ziek en heb een wwb uitkering kom ik in aanmerking voor de WIA regeling

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je bijna 2 jaar ziek bent en je kunt door je ziekte niet of minder werken, kun je een WIA-uitkering aanvragen, zie hier: http://www.uwv.nl/wia/index.aspx
Dan krijg je een gesprek met een UWV-arts die bepaalt of je in aanmerking komt, dat hangt helemaal van je situatie af en kunnen wij hier niet zeggen.
Vraag informatie bij het UWV!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen, want een WIA-uitkering is voor degene die tijdens betaald werk in loondienst ziek is geworden.
Als je nooit hebt gewerkt en de ziekte van begin af aan of vanuit en in de studietijd is ontstaan is het wellicht mogelijk om een Wajonguitkering te krijgen.
Daarvoor moet je wel bij het UWV zijn.
Orienteer je eerst en overleg met je specialist/arts om teleurstelling te voorkomen en een zo goed mogelijk resultaat te bereiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
simpeler: WIA is voor werknemers