Wat is jou tip om geld te besparen?

Toegevoegd na 38 seconden:
En daarmee bedoel ik op de dagelijkse uitgaven aan kleding/ voedsel en dergelijke

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Weet exact wat je financieel hebt (erg belangrijk). Wat heb je als basis nodig (grijs gebied!). Wat zou je willen hebben. Welke verplichtingen zou je objectief kunnen missen. Tip: Betaal eerst de vaste lasten! Vraag hulp bij de gemeente er is regelmatig een manier om extra geld te ontvangen. Kook voor twee of drie personen, dat scheelt echt. Drink thuis of neem drinken van huis mee. Een terrasje pakken is leuk maar kost klauwen met geld. Stop of probeer te minderen met roken. Stop eventueel met een duur sport abonnement - Pak de fiets en loop regelmatig. Koop tijdens de uitverkoop, dan maar iets minder modieus. Bepaal VOORAF je artikelen en budget voordat je gaat winkelen. Krediet is er niet voor de klant maar voor de bank! Op=op.

Voor jezelf na gaan wat je echt nodig heb in een maand.En met jezelf afspreken hoeveel je mag uitgeven hieraan. En het geld wat je hiermee bespaart opsparen en er iets leuks mee gaan doen. Of iets groots kopen zoals een wasmachine :P

Boodschappen doen bij de Aldi en de Lidl, en vaker de fiets pakken ipv de auto! (ik doe het beide niet)

Koop geen vriezer met een aantal lades. Je gaat dan wekelijks aanbiedingen inslaan. Sinds ik die niet meer heb koop ik veel bewuster. Doe per dag boodschappen wat je echt nodig hebt. Daardoor gooi je minder weg en koop je wat je die dag eet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100