Wat betekent de volgende zin"De aanslag is terecht aan u opgelegd" ?

Ik heb kwijtschelding aangevraagd voor afvalstoffenheffing bij de gemeente.
En ik heb reactie van de gemeente ontvangen, maar ik heb de zin "De aanslag is terecht aan u opgelegd" niet begrepen.

zie ook bijlage: brief

7 jaar geleden
1.5K
ronron1212
7 jaar geleden
Dat de aanslag dus wel bij jou hoort. Of je vrijstelling krijgt krijg je nog bericht over.
Amadea
7 jaar geleden
Maar eronder staat dat het bezwaar ongegrond is, en je zult dus de belasting toch moeten betalen. P.s. Aan de hand van het adres dat nu op de afbeelding staat kan jouw identiteit worden achterhaald. Dus je kunt dat beter nog eerst even zwart maken en dan het plaatje opnieuw plaatsen!
Utrecht
7 jaar geleden
Nee, ronron1212.
De aanslag is terecht aan u opgelegd = geen kwijtschelding. Dus betalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"De aanslag is terecht aan u opgelegd" betekent niet (per sé) dat er geen kwijtschelding komt; het betekent alleen maar dat er niets mis was met de aanslag en dat er dus geen sprake is van intrekking of aanpassing van de aanslag. Zo'n terecht opgelegde aanslag kan vervolgens eventueel kwijtgescholden worden.
ronron1212
7 jaar geleden
@Utrecht lees de laatste stukjes ook even daar staat in de brief dat er nog een andere brief volgt over wel of niet betalen.,
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kennelijk heb je bezwaar gemaakt tegen de aanslag, niet (of niet alleen) een kwijtscheldingsverzoek gedaan. Dat zijn twee verschillende dingen, en er wordt daarom ook apart op ingegaan. Een bezwaar tegen de aanslag kan alleen succesvol zijn als de aanslag onterecht is opgelegd. Dat is niet het geval, dus je bezwaarschrift is afgewezen. Je krijgt nog een aparte brief over het al dan niet in aanmerking komen voor kwijtschelding.

Het beste antwoord

"De aanslag is terecht aan u opgelegd" , betekent dat ze onderzocht hebben of jij de aanslag had moeten krijgen. Het is terecht ( het klopt ) dat je de aanslag hebt gekregen ( je moet de aanslag betalen ) .

Toegevoegd na 4 minuten:
Er wordt nog onderzocht of ze het bedrag gaan kwijtschelden. De aanslag wordt niet ingetrokken, maar misschien kun je kwijtschelding krijgen. Daarover krijg je later bericht.
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Na onderzoek is gebleken dat er geen fout is gemaakt bij het opleggen van de aanslag aan u. Er zijn dus voor de gemeente wettelijk gezien redenen u te vragen het genoemde bedrag aan afvalstoffenheffing te betalen. Hierbij heeft de gemeente de regels die hiervoor gelden correct gevolgd.
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Ik begrijp niet dat iemand voor mijn antwoord een duimpje omlaag heeft gegeven. Kan iemand dat uitleggen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geen min van mij Antoni (antwoord is een halve plus waard, dat is een horizontaal streepje ;;;)) , vermoedelijk vanwege de gemiste aanvulling dat er nog een aparte brief komt inzake eventuele kwijtschelding of voorstel voor een betaaltraject.
Antoni
7 jaar geleden
@JoanDArc, daar wordt niet naar gevraagd. Dat gedeelte van de brief had de vraagsteller wèl begrepen, zo was mijn indruk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Antoni, dat klopt dat is de vraag. ik probeer alleen de onverklaarde min te verklaren.
Zo te lezen aan het antwoord dat u hebt gekregen, hebt u in uw bezwaar twee aparte punten gemaakt: 1) dat de aanslag niet klopt of niet had moeten worden opgelegd, en 2) dat u voor het te betalen bedrag gehele of gedeeltelijke kwijtschelding wilt hebben.

Met de geciteerde zin zegt de schrijver dat het opleggen van de aanslag klopt. Dus er is besloten dat de aanslag gewoon in orde is, en niet wordt ingetrokken of veranderd.

De "Uitspraak" geeft in andere woorden aan dat het bezwaar dat u hebt gegeven tegen de aanslag niet genoeg was om aan te tonen dat de aanslag zou moeten worden veranderd of ingetrokken, dus blijft hij gewoon staan ("gehandhaafd").

Er staat wel dat u met een ander schrijven nog een los (separaat) bericht zult ontvangen over de kwijtschelding, die u (zo te lezen) ook hebt aangevraagd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Precies op alle punten, dat is 'm helemaal, ook zo begrepen.
Inekez1
7 jaar geleden
+
Goed begrepen en goed uitgelegd.
fisbel
7 jaar geleden
De gemeente onderzoekt nog of er voldoende betaalcapaciteit is om de aanslag te voldoen. Dit onderzoek zal zich richten op het vermogen. Lees: spaargeld, rekening-courant.