Is er 1 of andere spoedprocedure voor het aanvragen van een uitkering

moeder van 2 kleintjes, geen inkomsten. 4000 sollicitaties, geen werk. Normaal gesproken duurt een aanvraag-ontvangst van een uitkering zo'n 8 weken.. Weet iemand of er een manier bestaat om een bijstandsuitkering eerder te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Misschien heb je hier iets aan:

"Wanneer u een aanvraag voor een bijstandsuitkering heeft ingediend en wacht op de beslissing hiervan, kunt u een voorschot van minimaal 90 procent van de bijstandsuitkering krijgen. U krijgt het voorschot uiterlijk binnen vier weken na de datum van aanvraag en daarna telkens uiterlijk na vier weken. Zodra de gemeente heeft vastgesteld dat u recht heeft op bijstand, stopt het verstrekken van voorschotten en gaat de bijstandsuitkering in met reguliere maandelijkse betalingen.
Terugbetalen
Het voorschot is een renteloze lening die u moet terugbetalen. Met de eerste bijstandsuitbetaling wordt het voorschot verrekend. Als naderhand blijkt dat u geen recht heeft op bijstand, moet u de voorschotten terugbetalen. Ook als achteraf blijkt dat het voorschot te hoog was, moet u het teveel ontvangen bedrag terugbetalen."

Succes!