Ik moet onverwachts na mijn werk op sollicitatiegesprek. Hoe kan ik me nog snel voorbereiden ?

Ik ga niet meer de tijd hebben om me om te kleden maar ga gewoon mezelf zijn, is dat erg ?
Ik heb wel al enkele vragen klaar, maar hoe kan ik me nog voorbereiden ?

13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk zou ik een uurtje vrij nemen bij je huidige werk en je toch even verkleden.
Ligt uiteraard aan de functie, maar het wordt meestal wel op prijs gesteld netjes te verschijnen op een sollicitatiegesprek.
Kimath
13 jaar geleden
Veel succes gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat je vraag zo weinig informatie bevat. Hetgeen je moet doen en zeggen hangt sterk af van het niveau van de baan . Zonder deze info , zeg ik : precies vertellen hoe de vork in de steel zit .

Antwoorden (5)

Jezelf zijn staat natuurlijk op de eerste plaats. Kijk even of je mobieltje uit staat en of je er verzorgd uitziet. Denk daarbij aan schone nagels haren netjes enz. Vraag belangstellend naar je nieuwe job. Vraag bijv. of je het (bedrijf) mag zien. Dit zijn enkele aandachtpunten voor het laatste moment.

Succes,
Gert B.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad gewoon je zelf zijn is het beste. ik wens je succes met je sollicitatie. ik zou nog wel even proberen om jezelf effe op te knappen desnoods in de toiletruimte van je huidige werk. succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk even kritisch in de spiegel of je uiterlijk fatsoenlijk is. Lach een keer tegen jezelf - schone tanden?
Misschien kun je eventueel van een collega even een mascara of lippenstift lenen, of een jasje/bloesje als je er zelf wat casual bijloopt.
Haal een doekje over je schoenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik lees in de vraag niet dat rubia een vrouw is, en het staat ook niet in de profielinformatie. als rubia een man is dan is mascara en lippenstift een grote vergissing ;) wel goed advies verder overigens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk. Ik heb dat onbewust geconcludeerd. Toch zou het me niet verbazen als rubia inderdaad wel een vrouw is, ik denk dat mannen zich minder zorgen maken om hun uiterlijk in zo'n geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, ik denk ook dat het een vrouw is hoor
Ga vooral niet geforceerd te werk en wees zoals je zegt gewoon jezelf. Als je je nu naturel opstelt,zal men later niet teleurgesteld zijn door een verkeerde indruk,die je nu geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
b.s.u.r. Leg de nadruk op de dingen die je wel kent en laat blijken dat je die met plezier doet en niet te eerlijk over zaken waar je moeite mee hebt en die je niet bevallen.
Bronnen: