Hoe betaal je met acceptgiro? En wat moet je allemaal doen... Moet je een formulier invullen? Ik heb echt geen idee.

Toegevoegd na 10 minuten:
Maar in wélk vakje?
Ik heb geen brief ofzoiets hier?

Ik heb dit nog nooit eerder gedaan, en ook van niemand gehoord hoe het moet xD dus ik heb geen flauw idee wat ik allemaal moet doen. ;$

Toegevoegd na 12 minuten:
Stel nou ik heb mijn bestelling verstuurd via acceptgiro.
Wat moet ik dan doen? krijg ik een formulier via de post ofzo?
of als het pakje aankomt, moet ik dan mijn handtekening zeten?

Toegevoegd na 20 minuten:
dus ik druk op Bestellen en dan hoef ik niks meer te doen??

Toegevoegd na 25 minuten:
Ja dat bedoelde ik . ;$
sorriie!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.8K

Antwoorden (6)

Je zet je handtekening in het juiste vakje, soms moet je nog even je rekening zetten, en vervolgens verstuur je de acceptgiro naar je bank.

Yep, zo simpel is het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de acceptgiro zien als het formulier waarop je zo nodig je rekeningnummer en het rekeningnummer van degene aan wie je gaat betalen, het te betalen bedrag, het kenmerk van de betaling en je handtekening zet. Meestal is een aantal gegevens al ingevuld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het over een acceptgiro? Dat IS de formulier die je nodig hebt! Gewoon je handtekening dus! (accepteren). Speciale bankenveloppen gratis bij het postkantoor.
Of bedoel je dat je gewoon wilt overschrijven? Dan heb je dus GEEN acceptgiro? Bij de bank kan je overschrijvingsformulieren bestellen. Maar 90% gebruikt tegenwoordig internet.'

Toegevoegd na 1 uur:
Op bestellen drukken?
Dus je hebt het over bestellen op internet?
Langzaamaan word het wel steeds duidelijker ;-)

Ja, natuurlijk moet je daarna nog wel wat doen. Je moet betalen! Beste is dat je online bankieren neemt. Bij veel banken hebben ze wel tijd om het je uit te leggen, die hebben daar ook computers staan om het voor te doen. Ga dan wel wanneer het niet zo druk is. Je zal in ieder geval codes moeten hebben, en vaak ook een soort van calculator.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BEdoel jij misschien dat je iets wilt bestellen en dat een van de opties is "betalen per acceptgiro"? Je hebt de acceptgiro dus nog niet.
Als dat is wat je bedoelt, dan is het antwoord dit:
Jij bestelt wat je wilt bestellen. Je krijgt dan het pakje toegestuurd. Op dit pakje zit een acceptgiro, eventueel aan een brief vast. Die brief kun je er afscheuren.
De acceptgiro vul je in, het is meestal wel duidelijk hoe dat moet, in de antwoorden hierboven zie je al wat dingen die je moet invullen. Vergeet je handtekening niet, anders is het niet geldig. De acceptgiro stuur je naar de bank en dan wordt het geld van je rekening afgeschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh... bedoeld ze DAT? Ja, dat zou kunnen.. dan hoeft ze inderdaad alleen maar op bestellen te drukken en adresgegevens in te tikken ja ;-)
De acceptgiro is dit gele ding uit het plaatje hieronder.
Alles wat niet ingevuld is even invullen (vaak is dat alleen je handtekening), en dan dat ding naar de bank opsturen.

De bijgevoegde link wijst naar heel veel informatie

http://www.acceptgiro.nl/Pages/default.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een optie. Als je echt niet uitkomt,dan kun je ook naar de postkantoor gaan en daar helpen ze je ook.