Als voor werkzaamheden een uurtarief is vastgesteld hoe is de berekening dan voor een kwartier of een half uur?

Bij mij is voor een kwartier een heel uur berekend. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Goed even je overeenkomst doorlezen, daar staat vast in tarief per uur of elk deel daarvan! Net als bijv. in een parkeergarage, als het volgende uur is begonnen betaal je vaak voor een heel uur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan de voorwaarden. Op zich zou het best kunnen dat men alle werkzaamheden onder een uur naar boven afrondt op hele uren. Dat kan er bijvoorbeeld mee te maken hebben dat het om een niet al te hoog uurloon gaat en het eigenlijk meer werk kost om de afrekening te doen, dan dat het kwartier werk zelf oplevert.