Ik ben gehandicapt & cronisch ziek, Waar kan ik een krediet krijgen ofzoiets ?

Hallo ,
Ik ben 19 jaar en chronisch ziek en gehandicapt.
Onlangs heb ik 1.5 jaar in een zorg instelling gewoond maar door mijn leeftijd moest ik daar vertrekken omdat ze goede hoop hadden dat ik voor mijzelf kon zorgen met hulp van thuiszorg.
Alles goed en wel .. Woon nu sinds november op mijzelf en heb nog steeds geen huursubsidie , Omdat ik recht heb op bijzondere huurtoeslag duurt het langer.. maar helaas wist ik dit niet vantevoren.. had rekening gehouden met ongeveer 2 / uiterlijk 3 maanden ..
Inmiddels ben ik best in de schulden geraakt omdat ik me huur en elektriciteit maar voor de helft kan betalen en geen krediet heb bij de bank.
Ik leef op dit moment van een Wajong-uitkering.
Weet iemand waar ik misschien een krediet kan aanvragen ? Ik woon in rotterdam/
Mijn bank kan deze alleen geven als ik een studie volg en studiefinanciering ontvang.. dus dat gaat al over. Heeft iemand misschien een tip voor mij of iets uit eigen ervaring ? Alles is welkom want op dit moment weet ik het echt niet meer en heb nu al 1500 euro schuld..
Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Morgen bellen met de Gemeente. En vertel je situatie. Daar word je verder geholpen. Hoe langer je wacht, hoe vervelender de situatie.

Wat vreemd dat men je na ontslag uit de zorginstelling niet helemaal heeft ingelicht over alles wat je mogelijk zou kunnen verwachten.

http://www.rotterdam.nl/eCache/TER/10/20/261.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een krediet is niet echt een fijne oplossing, daar betaal je weer belachelijk veel rente over en áls straks de huurtoeslag rond is zal je het hele bedrag van de afgelopen maanden in één keer krijgen.

Neem eerst contact op met de verhuurder, vraag of die je kunnen helpen. Misschien door een keer contact op te nemen met de belasting dienst.

Bel ook de belasting dienst en vraag of je niet vast een voorschot kan krijgen.

Heb je achterstand bij de energie maatschappij, bel daar ook naar toe, leg het verhaal uit en maak afspraken over het 'inhalen' van de achterstand.
Wacht niet tot ze met aanmaningen ed komen want dan loop je achter de feiten aan en wordt alles alleen maar duurder.

Ik hoop dat de verhuurder wat voor je kan betekenen, proberen kan altijd en gewoon blijven bellen met de belastingdienst voor je huurtoeslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een krediet is probleem verplaatsing + je schuld wordt hoger (rente), daarbij als je nu al niet goed uitkomt kom je dan al helemaal niet goed uit. Het probleem zal dus groter en groter worden.

Het antwoord om contact op te nemen met je gemeente krijgt van mij een +je. Dus, morgen je gemeente bellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bel de zorginstelling waar je gewoond hebt. Zij hebben dit vast vaker mee gemaakt en kunnen je er vast bij helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is iets voor een ambulant dienstverlener van de zorginstelling waar je hebt verbleven. Als je daar geen hulp van kunt verwachten, bel dan zelf met de gemeente (loket Z of sociale zaken).
Een krediet maakt je situatie alleen maar moeilijker, omdat je dit naast je schuld moet terugbetalen met rente.
Sterkte!