Loonstroken uit laten pluizen waar moet ik heen?

Door wie of wat kan ik laten uitzoeken of mijn loonstroken kloppen? Het vermoede gaat dat mijn baas sjoemeld met de belastingsinhoudingen en het uurloon. Ik wil dit graag uit laten zoeken maar heb geen flauw idee waar ik ermee heen moet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.9K

Antwoorden (3)

Daarmee kun je naar een vakbond of rechtswinkel.

Hoe groot is het bedrijf? Is er een speciale P&O afdeling? Zo ja, dan kun je daar ook terecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat hij sjoemeld met de belastinginhoudigen, daar hij daar zelf op den duur de dupe van is.

Doet je baas zelf de loonadministratie of besteed hij het uit aan een bedrijf?
Indien hij het uitbesteeed kun je je twijfels uitsluiten, anders kan een salariskantoor zijn deuren wel sluiten.

Als hij het zelf doet, gebruikt hij daar software voor. Het is vrij lastig te sjoemelen met deze software.

Indien je echt twijfelt, zou je eens contact op kunnen nemen met een salariskantoor of een adviseur en je stroken laten controleren.

Je kunt ook zelf (proberen) het uit te rekenen via www.berekenhet.nl (zie bron)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk op je loonstrook wie de uitvoerder daarvan is en google op die naam. Als ze een website hebven staat daar vast op wat alkes nu precies betekend. Maar als je lid bent van de vakbond is dat the place to go!