Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ken iemand die het niet toestaat dat iemand zijn Youtube filmpjes op websites publiceert, en daarom claims verstuurt, mag dat?

Volgens Youtube is het zo dat degene die filmpjes uploadt er zelf mee instemt dat ze publiekelijk te zien zijn als de filmpjes niet de nodige restricties hebben (niet invoegbaar in sites, prive). Dus lijkt het mij pure onzin dat het niet mag?

Maar wat als diegene nou een incassobureau erop stuurt als ik niet betaal? Een claim is immers niet rechtsgeldig zonder tussenkomst van een rechter....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
655
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe het met de rechten precies zit weet ik niet, maar ik vind het een nogal vreemde zaak. Je kan instellen dat je jou filmpjes niet op websites wil laten insluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*jouw

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ieder heeft rechten op wat hij zelf maakt.
Kopieren mag niet zonder dat je duidelijk aangeeft wie/waar de maker is. Ik kopieer ook wel eens een stuk tekst van internet naar een andere plek op internet, echter altijd met volledige bronvermelding. Juist om claims te voorkomen.
deeplinken, dus een link naar het filmpje plaatsen is NIET hetzelfde als kopieren en mag dan weer wel....per slot leid je anderen dan naar zijn filmpje.

Overigens is er geen rechter nodig om een claim te sturen. Echter, als je gewoon zijn claim met een brief afwijst kan je ook het incasso bureau de deur wijzen. Per slot vind je zelf dat je geen schuld hebt aan hem. Een incasso bureau kan GEEN beslag leggen op wat dan ook zolang er geen rechterlijke uitspraak is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding