Heb je nogsteeds recht op jonggehandicaptenkorting als je de wajong stopt ergens halverwege het jaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je op enig tijdstip in het kalenderjaar recht hebt op een Wajonguitkering (je hoeft hem niet daadwerkelijk te krijgen)dan heb je recht op de volledige jonggehandicaptenkorting. Als bijvoorbeeld het recht op Wajong eindigt op 2 januari dan heb je toch recht op de gehele korting (2010: € 691)Uitzondering is als je op 31 december 65 jaar bent of ouder.
Doe zeker aangifte over het jaar als de Wajong Uitkering eindigt en vink het jonggehandicaptenkortingshokje aan.
Reden: als de uitkering eindigt dan is de korting maar over een gedeelte van het jaar toegepast.
Als je te veel verdient om de Wajong Uitkering te krijgen heb je toch recht op de korting. Daarvoor moet je aangifte doen, tenzij de werkgever deze korting al heeft toegepast in alle maanden van het jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vraag dat na bij het UWV, daar weten ze het vast
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me beter om het aan de Belastingdienst te vragen (0800-0543) omdat het Uwv niet over belastingen gaat.
Ik geloof van wel omdat ze kijken naar het begin van het jaar..
100% zeker ben ik niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal krijg je een wa jong uitkering en rond je 23 e wordt deze nog een bekeken. Blijft dan de wa jong uitk. behouden dan hou je deze ook als je gaat werken.. De uitkering wordt dan alleen of in geld minder of bij een goed inkomen wordt de uitkering nul.. Zou je later geen baan meer hebben krijg je gewoon weer wa. Jong...