Als een minderjarige (12) meer dan 2000 euro p/m verdient dankzij een advertentieprogramma komt de belasting dan hier bij kijken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op deze inkomsten is nog geen belasting ingehouden. Ze moeten in het aangifteprogramma vermeld worden bij overige inkomsten. Uitgaven (zal niet heel veel zijn) mogen in mindering worden gebracht op het inkomen. Het grappige is wel dat het programma bij leeftijden tot 16 jaar een waarschuwing geeft: controleer uw geboortedatum. Over het inkomen van € 24.000 (12 x € 2000) moet € 4749 belasting worden betaald. Ook zal een aanslag ZVW (Zorgverzekeringswet) volgen. Die bedraagt over dit inkomen € 1296. Totale belastingdruk is dus 25%. Informatie: SVB Veel kinderen van 16 en 17 jaar hebben een bijbaan of lopen stage. Het bijverdienen kan invloed hebben op de hoogte van uw kinderbijslag. Is uw kind jonger dan 16 jaar? Dan maakt het niet uit wat uw kind bijverdient. U krijgt gewoon uw kinderbijslag. Conclusie: voorlopig hebben de inkomsten geen invloed op de kinderbijslag. Zie de informatie van de SVB in de bron.

Ik weet niet welk programma wordt gebruikt maar als je de link nakijkt die ik meestuur dan moet er belasting betaalt worden. Het is me alleen niet duidelijk hoe dit zit met minderjarigen , hopelijk kunnen andere je daar meer over vertellen.

Bronnen:
http://www.mijnonlinebusiness.nl/geld-verd...

Uiteraard! dan moet hij of zij gewoon aangifte doen. kijk op de site van de belastingdienst.

De belasting zelf niet omdat als je 12 bent nog niet belasting betaald. Maar het is niet normaal als een kind van 12 2000 euro p/m verdient. Vroeg of laat komt de overheid daar wel achter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100