Als een minderjarige (12) meer dan 2000 euro p/m verdient dankzij een advertentieprogramma komt de belasting dan hier bij kijken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik word dan toch wel nieuwsgierig :). Zou u mij iets meer kunnen vertellen over het soort site? Als u dat wilt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12 Jaar en advertentieprogramma, hmmmm
Adsense?
ronron1212
9 jaar geleden
Ja daar moet gewoon belasting over worden betaald door middel van het bedrag optellen bij het inkomen van een van je ouders. Jou inkomen is echt niet vrij gesteld. Dus ga er maar van uit dat je ongeveer de helft aan de belasting betaald.
fisbel
9 jaar geleden
Ronron1212:
Als regelmatige beantwoorder / reageerder van de afdeling werk-financiën zou je toch beter moeten weten. Inkomen is persoonlijk, ook als het een minderjarige is die inkomen heeft. Zelfde gedachtekronkel als de AOW-er die het AOW-inkomen van zijn niet verdienende partner (pensioengerechtigd geworden) optelt bij zijn eigen inkomen. Met de fiscale gevolgen van hogere belastingheffing doordat het inkomen met een hoger belastingtarief wordt belast.

Het beste antwoord

Op deze inkomsten is nog geen belasting ingehouden. Ze moeten in het aangifteprogramma vermeld worden bij overige inkomsten. Uitgaven (zal niet heel veel zijn) mogen in mindering worden gebracht op het inkomen. Het grappige is wel dat het programma bij leeftijden tot 16 jaar een waarschuwing geeft: controleer uw geboortedatum.

Over het inkomen van € 24.000 (12 x € 2000) moet € 4749 belasting worden betaald.
Ook zal een aanslag ZVW (Zorgverzekeringswet) volgen. Die bedraagt over dit inkomen € 1296. Totale belastingdruk is dus 25%.

Informatie: SVB
Veel kinderen van 16 en 17 jaar hebben een bijbaan of lopen stage. Het bijverdienen kan invloed hebben op de hoogte van uw kinderbijslag. Is uw kind jonger dan 16 jaar? Dan maakt het niet uit wat uw kind bijverdient. U krijgt gewoon uw kinderbijslag.
Conclusie: voorlopig hebben de inkomsten geen invloed op de kinderbijslag. Zie de informatie van de SVB in de bron.
fisbel
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik weet niet welk programma wordt gebruikt maar als je de link nakijkt die ik meestuur dan moet er belasting betaalt worden.
Het is me alleen niet duidelijk hoe dit zit met minderjarigen , hopelijk kunnen andere je daar meer over vertellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wordt volgens mij opgeteld bij het inkomen van de ouders. Maar de belastingdienst weet meer.
zie ook: http://www.belastingtips.nl/prive/kinderen_en_fiscus/eigen_inkomen_kinderen/ google is your friend..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ voor je aanvulling :)
fisbel
9 jaar geleden
Driedubbele min voor de aanvulling van corne123. Inkomen is persoonlijk, ook als het een minderjarige is die inkomen heeft. De minderjarige moet over zijn inkomen gewoon belasting betalen als die meer zijn dan zo'n € 6100. De link die corne123 meegeeft zegt dit ook: kinderen met inkomen moeten zelf aangifte doen. De informatie in deze link is overigens verouderd. Bedragen zijn hoger, de extra vermogensvrijstelling box 3 voor een kind bestaat niet meer. Wel is goed dat er op gewezen wordt dat de kinderbijslag verloren kan gaan als het inkomen van een kind te hoog is.
Uiteraard! dan moet hij of zij gewoon aangifte doen.
kijk op de site van de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De belasting zelf niet omdat als je 12 bent nog niet belasting betaald. Maar het is niet normaal als een kind van 12 2000 euro p/m verdient. Vroeg of laat komt de overheid daar wel achter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
Hoe komt u erbij dat een 12-jarige geen belasting zou hoeven te betalen over een substantieel inkomen? De overheid (lees Belastingdienst) komt er inderdaad achter als er aangifte wordt gedaan. En zal de jongeman keurig een aanslag sturen. Met dank voor het eerlijke opgeven. En normaal dat een kind € 24.000 verdient? Nee dat is het niet. De wet op de Kinderarbeid begint met bepalingen als het kind 13 jaar of ouder is. Maar de Belastingdienst zal verder geen actie ondernemen. En ook de Kinderbescherming niet.