Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kost het extra geld om geld te storten bij iemand die een Duitse bank heeft?

Ik moet de huur betalen ( ik zit bij ING) en die meneer heeft een duits rekening nummer. als ik via internet het geld naar hem stuur, kost mij dit dan extra geld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Niet als je IBAN en BIC/Swift gebruikt. (Dat zijn de internationale bankgegevens van ieder z'n bankrekening.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
En je moet onder het maximumbedrag blijven. Ik weet niet hoe hoog dat maximum is. Het is in ieder geval hoger dan € 12500.

Andere antwoorden (1)

Het kost wel extra geld. Is internationaal geldverkeer. Als je het geld over maakt moet je een keuze maken voor wie de kosten zijn:
Voor jou
Voor ontvanger
Gedeelde kosten
Dus afhankelijk van wat je selecteert kost het jou geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, als je IBAN en BIC gebruikt, kost het helemaal niets. Dit geldt voor allen landen die de EURO als betaalmiddel hebben (dus niet naar bv Engeland). Als je geld overmaakt naar Duitsland, staat de optie "shared" al aangevinkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, en als je kosten 'shared' dus deelt dan kost het niets?laat mij maar weten welke bank je zit. Stap ik direct over.
Cash geld op je eigen rekening storten kost tegenwoordig al geld!
Cryofiel
14 jaar geleden
Dit geldt sinds een paar jaar verplicht voor *alle* banken binnen de EER (Europese Economische Ruimte). Geld overmaken binnen de EER, mits met IBAN en BIC, kost niets. Oh, er is wel een voorwaarde: er is een maximum bedrag dat je mag overmaken. Kom je daarboven, dan kost het wel geld. Dat maximum is zo hoog dat je er als particulier nooit last van hebt. Het was ooit € 12500, maar daarna is het nog hoger geworden. Kortom: voor elke normale overschrijving is het gratis.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing