Is het gebruikelijk als een werknemer na twee jaar ontslag neemt dat je hem dan een presentje/aardigheidje geeft?

Werkgever en werknemer zijn op een normale en vriendelijke manier uit elkaar gegaan. En wat zou je geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Ja, als de 2 jaar dat de werknemer in dienst was, in harmonie zijn verlopen dan is een aardigheidje op z'n plaats, als dank voor de inzet.
Te denken valt dan aan een etentje, eventueel met partner en één of meer collega's of een afscheidsborrel na werktijd op het bedrijf zelf of in een lokale gelegenheid.
Mocht dat te duur zijn, dan is een dinerbon voor 2 ook een leuk gebaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De waarde van een bosje bloemen is zeker te waarderen, maar je kunt ook een cadeau bon geven.. Ik kreeg na 1 jaar helemaal niks en moest ook nog 600 euro krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee jaar bij een werkgever, en zelf ontslag nemen.
Het ligt er maar aan hoe U zelf over deze werknemer denkt, is hij van waarde geweest voor het bedrijf, hoe
was zijn instelling op het bedrijf, dit zijn allemaal factoren
die van belang zijn.
Bij volle tevredenheid van de werkgever, is een presentje
wel op zijn plaats.
U kan hem\ zij een afscheid aanbieden samen met de
collega,s , ik denk dan aan een borreluurtje waarvan U
bijdrage 100 euro is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een flesje wijn die nog over is van het kerstpakket.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee jaar bij een bedrijf werken vind ik niet zo lang. Veel jongeren doen aan jobhoppen en en verdwijnen al weer na twee, drie jaar.
Een afscheidsborrel vind ik overdreven want dan kan de baas wel aan de gang blijven!
Maar helemaal niets ook wel kaal. Een bos bloemen of een boekenbon zou wel mogen.