nuon en oxxio nodig?

Ik betaal p.mnd 85,- aan oxxio 'groene stroom',
betaal 130,29 aan NUON. (we hebben stadverwarming).

Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Is moeilijk te zeggen. Hangt er ook helemaal vanaf hoe groot je huis is, hoe het geïsoleerd is en zo. Wij betalen aan stadsverwarming aan voorschot 120,00 (goed geïsoleerde tien jaar oude eengezinswoning rijtjeshuis en drie dagen per week overdag niemand thuis, dus geen of nauwelijks verwarming aan) en elektra 90,00. Zit je in een soortgelijke situatie, dan zijn het geen vreemde bedragen.
En bij de afrekening (ik neem aan dat je die nog niet hebt gehad en dat je daarom die vraag stelt), krijg je het vanzelf terug als je teveel betaalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat bedoel je met kopt dat?
bedoel je dat de bedragen kloppen of dat je van twee leveranciers een rekening krijgt?
wat betreft bedragen. deze worden berekend aan de hand van verbruik vorig jaar en de verwachte prijsontwikkeling van het lopende jaar.
indien je pas nieuw n een huis woont wordt veelal het verbruik van de vorige bewoner als richtlijn gebruikt.. Bij de jaarlijkse afrekening worden het daadwerkelijke verbruik gemeten en de eindnota van afgelopen jaar vastgesteld. Alhoewel mijn ervaring met Oxxio erg slecht is duurde 4 jaar voor er eindafrekening kwam, maar dat terzijde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou best kunnen kloppen. Het hangt er van af hoe groot je gezinssamenstelling is, hoe goed je huis geïsoleerd is en of je over het algemeen veel stookt.
Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om je elektra zo goedkoop mogelijk te houden door naar andere leveranciers te kijken. Helaas is stadswarmte niet te veranderen. Dit is aangelegd en er is bepaald dat jij in dit geval bij de Nuon bent aangesloten.

Je kunt contact opnemen met de Oxxio en vragen wat voor overeenkomst je hebt. 1 jaar vast is voordeliger dan 1 jaar variabel of 3 jaar vast.
Kijk ook eens rond naar een andere leverancier, misschien zijn ze een stuk voordeliger en vaak willen ze de eventuele boete die vrij komt bij het plegen van contractbreuk nog wel voor je betalen.

Vaak krijg je via een prijsvergelijking op internet een flinke korting op je elektriciteitsverbruik het eerste jaar.
Let dan wel goed op de voorwaarden/vaste kosten en natuurlijk op het leveringstarief. Want de korting kan nog zo hoog zijn, als de tarieven vreselijk hoog zijn betaal je je voordeel alsnog terug.

Succes