kan ik facturen verkopen? Ik schrijf facturen van € 6900,- die voldaan worden over 36 maanden. weet iemand aan wie ik deze kan verkopen?

Weet emand een berdijf of particulier die facturen van € 6900,- (incl) wil kopen voor een nader overeen te komen bedrag ? facturen worden binnen, maar uiterlijk 36 maanden voldaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
amigo
13 jaar geleden
ik had hier nog nooit van gehoord en dacht (sorry) wat een rare vraag, ga nu toch maar eerst eens die link lezen, ben benieuwd wat er verder nog komt, dus + goede vraag

Antwoorden (4)

Die bedrijven zijn er zie hieronder een bron

Toegevoegd na 24 minuten:
http://www.verkoopjevordering.nl/veelgestelde-vragen

Toegevoegd na 25 minuten:
http://www.vechtstreekincasso.nl/uw_vordering_verkopen.html
ronron1212
13 jaar geleden
Ja, er zijn genoeg bedrijven die de vorderingen kunnen/willen overnemen. Let wel op dat ze strenge eisen stellen en veel kleine lettertjes hanteren !

Je kan misschien beter je de vraag stellen, waarom dat je een factuur uitschrijft die pas betaalbaar wordt na 3 jaar. Hierdoor kom je gegarandeerd in liquiditeitsproblemen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je facturen verkopen heet "factoring". Daarop googlen levert ook allerlei info op.
Op http://tinyurl.com/69s3cjb (site Kamer van Koophandel) staat ook info over wanneer het interessant is om aan factoring te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens ronron's eerste link heet dat juist geen factoring. Volgens hen is factoring een soort voorfinanciering. Bij het verkopen van vorderingen wordt er niets gefinancierd, maar gewoon verkocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk. Ik had de link niet helemaal goed doorgelezen. Weer wat geleerd. Bedankt voor je reactie!
Actuele vorderingen: Ja.
3 jaar uitgestelde betalingen, dan ligt het er maar wie er moet gaan betalen.
Behalve als het om de overheid gaat, zit er veel risico in die vorderingen en extra risico omdat jij er vanaf wil. (wat is daar de reden van)

Zonder verder informatie:
max 50% van de waarde, maar dat zou ook zo naar 10% of minder kunnen schieten als er risico factoren zijn.

Hier zou anders zou makkelijk misbruik van gemaakt kunnen worden:
2 BV's oprichten, vorderingen aan elkaar schrijven en die verkopen. 3 jaar later BV's failliet: Jij lekker ergens op een strand genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jack, nog meer tips om de boel op te lichten? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Genoeg, maar dat zijn vooral tips waarbij je na een tijdje nooit meer in Nederland terug kan komen. Mijn antwoord was trouwens geen tip: na het Enron schandaal neem ik aan dat niemand daar meer in trapt. (Enron verkocht geen verdoringen, maar krikte daarmee wel de balans op, waardoor de waarde van de aandelen te hoog was.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen vergeten. En snel ook. Kijk maar naar de recente crisis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Crisis? Welke crisis? Wat we nu zien is slechts een correctie, 1929 dat was crisis.
Maar maak je geen zorgen (of eigenlijk wel) een echte crisis gaan we vast nog wel meemaken. Over dat vergeten hebt je gelijk.