BKR notering?

Er staan 10,8 miljoen mensen geregistreerd bij het BKR. Welke soorten vermeldingen zijn er dan allemaal?

EDIT
Het verbaasd me dat van de 6 antwoorden er maar 1 bij zit die echt antwoord geeft op de vraag. En 1 antwoord die een klein beetje antwoord geeft. Maar hierin worden de 'Codes' genoemt en niet de soorten...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

* RK = Doorlopend Krediet
* AK = Aflopend Krediet
* VK = Verzendhuiskrediet
* HY = Hypotheek
* SR = Schuldregeling
* RO = Overige Obligo's
* TC = Telecommunicatievoorziening

Obligo's = veelal ongeoorloofd rood staan

A = Er is een achterstand opgetreden
H = De achterstand is ingelopen en het krediet blijft doorlopen
1 = Er is een aflossings-/schuldregeling getroffen nadat de achterstand is ontstaan
2 = De (restant)vordering is opeisbaar gesteld
3 = Er is een bedrag van 250,- of meer afgeboekt
4 = De kredietnemer blijkt/bleek onbereikbaar

Ik weet dat er meer A coderingen zijn maar kan helaas niet achter deze code-omschrijvingen komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het bestand blijft je notering een tijd in de la houden officieel... Onofficieel houden ze alles bij en wissen ze niets... Maar officieel verstrijkt een negatieve vermelding in de BKR na een tijd...

Wat ze precies bijhouden, weet ik niet... Als iemand navraag doet, krijgt die een go or no go, voor dat bedrag, that´s all...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt de vraag niet gelezen!
Alle consumenten die gebruik maken van een krediet, zijn bekend bij ons. Dus niet alleen mensen met een betalingsachterstand. 94% van de consumenten dat bij ons bekend is, komt zonder problemen de betalingsverplichtingen na. De BKR-informatie kan in hun voordeel werken. Het laat een deelnemer zien dat zij altijd aan hun betalingsverplichtingen hebben voldaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt de vraag niet gelezen!
Iedereen die via officiele kanalen heeft geleend (en dat loopt van postorder, autolening tot hypotheek) staan daar in de boeken. Maar ook of je de aflossingstermijnen naar teveredenheid van de geldgever hebt betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A =Achterstand, H= Herstel en verder :
Bijzonderheidscodes
Naast de 'A' en de 'H' kennen wij nog vier bijzonderheidscodes die aangeven dat er iets aan de hand is.

•Code 1: Er is een aflossings- of schuldregeling getroffen, nadat de achterstandssituatie is ontstaan.
•Code 2: De (restant) vordering is opeisbaar gesteld.
•Code 3: Er is een bedrag van €250 of meer afgeboekt. Slechts wanneer een boeking tegen finale kwijting plaatsvindt, moet tegelijkertijd met de code 3 een einddatum worden gemeld. In andere gevallen wordt geen einddatum gemeld.
•Code 4: De kredietnemer bleek/blijkt onbereikbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is niet het antwoord dat ik zoek. Want deze info staat gewoon op het internet. Het gaat mij niet om de codes, maar om de soorten...
Bijna net zoveel als we snelwegen hebben: A1 - A5
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt de vraag niet gelezen!