Ik heb een boete van de arriva gekregen. Ik heb mij met een verlopen id gelegitimeerd geld deze boete dan nog?

Hallo,
Ik was mijn trein kaartje verloren, en ik kreeg een boete in de trein omdat ik geen geldig vervoersbewijs kon aantonen. Nu had ik mij gelegitimeerd met een verlopen id kaart. Ik zei dat nog tegen de conducteur en vroeg of hij mijn rijbewijs wou zien. Dat geld wel als id. Maar dat hoefde niet.
Kan ik dan mijn geld terugkrijgen na het betalen?

Ook mijn vraag ik kan aantonen met internet bankieren dat ik wel een kaartje heb betaalt.
Kan ik hiermee ook mijn geld terugkrijgen nadat ik de boete heb betaalt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Nee. Je hebt dus gwoon pech
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom vraag je het niet aan Arriva?
Een simpel mailtje via hun site zal voldoende zijn, met duidelijke tekst en uitleg (en wellicht een beetje diplomatiek opgesteld ;-)
13 jaar geleden
zeg dat je je id kwijt bent/gestolen maar dat je geen aangifte hebt gedaan omdat ie tog al verlopen was
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou je kunt het proberen maar ik vrees het ergste.

je kunt en vrij uitgebrijde casus maken zeker as je vaak met de trein gaat en kaartjes koopt en nooit problemen hebt gehad eg ales netjes uit en voorzie het van alle bewijs stukken misschien dat het je dan lukt maar reken er niet op.een gekocht kaartje op jouw rekening is geen bewijs dat jij met dat plaatsbewijs gereden hebt.je kan het ook aan een ander gegeven hebben zo zal de arriva reageren als ze jouw je geld daarom terug geven doet morgen iedereen het.ze maken daar natuurlijk iedere truck wel mee.maar maak er gewoon een sport van zou ik zeggen.zelf zou ik eerst stevig belen en proberen een persoon te pakken te krijgen die we wiend luisterd aan wie ik het hee dossier persoonijk zou kunnen sturen ipv naar een anonieme klanten help desk te mailen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, de manier van legitimeren staat hier los van de boete.

je bent en blijft dus fout omdat je zonder (geldig) vervoersbewijs in de trein zat. ook dat je aan kan tonen dat je het kaartje wel betaald hebt zal geen verschil uitmaken (je kan deze bijvoorbeeld door hebben verkocht)

hoe onlogisch het ook lijken mag. het feit blijft dat je ten alle tijde verplicht bent om een geldig vervoerbewijs in je bezit te hebben en deze te kunnen tonen als hierom gevraagd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik gewoon contact met Arriva opnemen. Misschien zien ze het door de vingers, als jij laat zien dat je een kaartje gekocht hebt. Maar je verhaal omtrent je legitimatie zal geen verschil maken.

Je bent in het nadeel, maar je hebt een kansje dat ze je matsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt nog geluk gehad, dat je je nog niet bijd e politie hebt hoeven legitimeren. Dan heb je echt een geldige ID kaart nodig, en een rijbewijs is voor zover ik weet, geen geldig ID bewijs, dus dat had je zo €40,- gekost
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel hoor, een rijbewijs is een geldig identiteitbewijs voor de regel dat je je identiteitsbewijs moet kunnen tonen. Er zijn maar een paar uitzonderingen waarvoor een rijbewijs niet voldoende is, en dit is er niet één van.