ik heb een beker gemaakt van Messing, is het veilig om daar uit te drinken of is dat niet verstandig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (4)

kun je gewoon uit drinken. messing lost niet op in de vloeistoffen. je krijgt dus geen messing binnen. dat is, neem ik aan, hetgeen je bang voor was.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
volgens mij kan je er gewoon uit drinken en is het niet giftig ofzo ik denk alleen dat je er misschien wel wat van kan proeven, een soort ijzer smaakje misschien...want als je iets van messing in je handen heb gehad en je ruikt aan je handen ruik je ook iets dus ik denk niet gevaarlijk alleen misschien een bijsmaakje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Messing is een zink en koper legering
Koper word gebruik voor waterleidingen ,zink is volgens mij ook geen probleem toepassing in de voeding zijn blik voor conserven etc...

Toegevoegd na 2 uur:
Khepput maakte me er attent op dat blik behandelt word door tin en niet zoals ik abusievelijk dacht door zink.Waarvoor dank.
Of zink veilig is weet ik dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals iemand al zei koper wordt voor waterleiding gebruikt maar zure producten lossen wel het koper op en koperacetaat het koperzout van azijnzuur is wel giftig
Dus beperkt te gbruiken

Gerrit