Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een beker gemaakt van Messing, is het veilig om daar uit te drinken of is dat niet verstandig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

kun je gewoon uit drinken. messing lost niet op in de vloeistoffen. je krijgt dus geen messing binnen. dat is, neem ik aan, hetgeen je bang voor was.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
volgens mij kan je er gewoon uit drinken en is het niet giftig ofzo ik denk alleen dat je er misschien wel wat van kan proeven, een soort ijzer smaakje misschien...want als je iets van messing in je handen heb gehad en je ruikt aan je handen ruik je ook iets dus ik denk niet gevaarlijk alleen misschien een bijsmaakje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Messing is een zink en koper legering
Koper word gebruik voor waterleidingen ,zink is volgens mij ook geen probleem toepassing in de voeding zijn blik voor conserven etc...

Toegevoegd na 2 uur:
Khepput maakte me er attent op dat blik behandelt word door tin en niet zoals ik abusievelijk dacht door zink.Waarvoor dank.
Of zink veilig is weet ik dus niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals iemand al zei koper wordt voor waterleiding gebruikt maar zure producten lossen wel het koper op en koperacetaat het koperzout van azijnzuur is wel giftig
Dus beperkt te gbruiken


Gerrit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding