BKR Registratie persoonsgebonden?

Dit is een vraag m.b.t. erachter te komen of iemand in het verleden al een BKR registratie heeft gehad. Ik wilde samen met diegene een laptop kopen. Dit wou diegen op afbetaling doen, helaas werd zij afgewezen door de BKR scan. Zij meend dat dit komt omdat haar moeder een registratie heeft en zij op dat adres inwoont. Is dit het geval of is een registratie persoons gebonden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Een BKR registratie is persoons gebonden.
Wanneer een bedrijf/bank gaat toetsen bij het BKR dan doen zij dit altijd eerst op de achternaam en de geboortedatum van een persoon. Als deze bekend is dan komt hij/zij eruit met de voorletters erbij. Dus dan zijn bekend de naam en voorletters tezamen met de geboortedatum. Dit kan dus bijna niet missen dat de juiste persoon wordt gevonden.

Indien de persoon niet wordt gevonden dan gaan ze toetsen op het adres. Indien daar iemand uitkomt dan staat daar tevens een naam met voorletters en een geboortedatum.
In jouw geval vind ik het een vreemd verhaal want de voorletters zullen niet overeenkomen (neem ik even aan) en de geboortedatum ZEKER niet.
Dus indien er op het adres iemand uitkomt met een BKR registratie is er duidelijk uit op te maken wie dat is. Ik zou dan diegene aanraden om zelf een bkr toetsing aan te vragen bij een bank (dat moet dan tegen betaling van een klein bedrag) en dan kan hij/zij precies zien waar de fout zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) staat welk krediet u op uw naam hebt of had staan. Niet meer en niet minder. Alleen uw persoonsgegevens en de gegevens van uw overeenkomst zijn bekend. Bij CKI is bekend om wat voor krediet het gaat, maar niet waarvoor u het geld wilt gebruiken.

Dit is wat er over u bekend is bij BKR:

Persoonsgegevens

* Geboortenaam
* Voorletter(s)
* Geboortedatum
* Adres
* Woonplaats

De BKR Registratie persoonsgebonden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel persoonsgebonden, maar toch zijn er instanties( waar ik van weet de Wehkamp_ die niet leveren op een adres waar een BKR notering staat, ook al is die van een ander persoon.
Dus diegene die die laptop wil kopen kan goed gelijk hebben.