Hoe dit te herstellen?

Zojuist wilde ik met interbankieren €27.41 naar de NUON. Nadat ik de betaling afgerond had, zag ik dat ik €27.14 had overgemaakt. Liefst €0,27 ct te weinig dus.

Kan ik dit nu overmaken ovv hetzelde betalingskenmerk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt inderdaad het ontbrekende onder hetzelfde kenmerk overmaken hoor. In feite is dit hetzelfde als zou je bv een belastingaanslag/heffing in termijnen overmaken. Dan kun je ook altijd volstaan met het aanslagnummer. Desnoods zet je bij je 2e betaling bij bijzonderheden "aanvulling" of iets dergelijks. De 1e reactie als zouden banken bedragen onder 1 euro niet verwerken, is onzin. Was getekend iemand die bij een bank werkt en vrij specialistisch is in betalingsverkeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja geen probleem. Bij de nuon zal dit automatisch goed verwerkt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja kan via hetzelfde betalingskenmerk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkel probleem. Je zet dezelfde omschrijving erbij en maakt de 0,27 nog even over. Ik zou er wel nog even bijzetten "aanvulling nota". Dan kan het nuon het gerust terugvinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan. het kenmerk geeft aan over welke rekening (en welk bedrag dus) je betaling gaat.

bij een andere storting onder hetzelfde kenmerk zien ze dat het bij elkaar hoor en dus dezelfde rekening betreft waardoor het bedrag klopt en in zijn geheel voldaan is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt geen 27 cent overmaken. Dus of je moet zelf je overboeking terughalen, corrigeren en dan het complete bedrag overmaken, of je moet de NUON bellen of je bij je volgende betaling die 27 cent extra kunt betalen, ik neem aan dat dat geen probleem is (je moet het alleen wèl onthouden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom kun je geen 27 cent overmaken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan ik zelfs 1 cent overmaken als ik dat wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik (ING) niet, 1 euro minimaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt wel 0.27 over maken geen enkel probleem, en wat al eerder gemeld is wel even een kenmerk erbij zetten, dan verwerkt nuon dit gewoon. (heb bij nuon klantenservice gewerkt) succes er mee
Kijk even onder "geagendeerd" of iets dergelijks op de site van je interbankieren. Betalingen moeten eerst goedgekeurd worden door de bank. Mocht je de betaling daar nog onder terug kunnen vinden dan kun je de betaling nog wijzigen.
Zo niet, dan maak je 27 cent onder hetzelfde betalingskenmerk over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook volgende maand 0,27 teveel betalen.