Moet je doorbetaald worden tijdens een verbouwing van een winkel waar je werkzaam bent?

Ik werk in een supermarkt die door een verbouwing drie weken gesloten was en tijdens die periode kreeg ik gewoon betaald, maar in de volgende loonbetaling werd dit geld ingehouden op mijn normale loon. mijn vraag is dus mag de supermarkt jou loon inhouden als je een 4 uurs contract hebt en je dan door hun toedoen niet kan werken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat je niet doorbetaalt moet worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb je gewoon recht op geld
ronron1212
13 jaar geleden
Waarom dan niet Jaap25

Het beste antwoord

Het is aan jou baas om je de gelegenheid te geven je uren te werken. Als hij dit onmogelijk maakt (door de winkel te sluiten) is dit niet jou probleem. Oftewel die uren in de maand moeten gewoon uitbetaald worden.

Wel kan er in je contract staan dat er gemiddeld wordt tussen maanden. Dit moet dan in je contract staan(!). In dat geval kunnen extra gewerkte uren deze maand wel verrekend worden met de maand daarvoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de hulp

Andere antwoorden (3)

Nee. Je zegt dat je een 4-uurs contract hebt, dus deeltijd. Werken betekent geld, en niet werken, door welke omstandigheden dan ook, betekent geen geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een echte arbeidsovereenkomst hebt voor 4 uur en je kunt niet werken dan moet je baas gewoon betalen
ronron1212
13 jaar geleden
Nee, mogen ze echt niet doen. jij kunt er niets aan doen dat je werkgever de boel om wat voor rede dan ook sluit. Als je niet op was komen dagen terwijl je wel had moeten werken, is het een ander verhaal. maar nu ligt het buiten jouw macht, dus moet hij je echt betalen.