wat zijn mijn rechten? Zie uitleg

Mijn vriend en ik zijn uit elkaar nu.gaat hij zich morgen uit laten schrijven uit ons huis. Nu kreeg ik gister een brief van een deurwaarde dat ze deze week beslag willen leggen op de inboedel, maar vanaf morgen woont hij hier officieel niet meer mag dit dan?? Nu word eind vd week het huis volledig op mijn naam gezet kunnen drurwaardes zien op wie zijn naam een huis staat zoals je in het gba ziet waar je woont , naam bordje van hem is wel al weg. wat zijn mijn rechten.en wat kan ik het beste doen?

Toegevoegd na 18 minuten:
we hadden geen samen levings contract, maar als hij op papier weg is en hier weg is, eigenlijk wanneer je uit elkaar ben en hij uitgeschreven is, en het niet een schuld van mij is mag de deurwaarder toch niks als hij hier niet staat ingeschreven... Overigens is het om een zorgverzekeringsschuld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

De deurwaarder heeft in dit geval geen geluk, je hoeft niets in te leveren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo gemakkelijk is het (gelukkig) niet.
Wanneer alles op jou naam staat, en jij geen gedoe met die deurwaarders hebt, dan zijn alle spullen van jou.
De spullen mogen dan niet worden meegenomen omdat het niet je ex betreft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je samen hebt gewoond, is de helft van al jullie bezittingen in principe gewoon van hem, en even snel al je spullen weggeven voor de deurwaarder komt, daar kom je niet mee weg.
Julie zullen niet het eerste stel zijn dat (zogenaamd) uit elkaar gaat om op die manier problemen met schulden te voorkomen, en de deurwaarder is ook niet op zijn achterhoofd gevallen.
Let op : ik zeg niet dat het in jouw geval zo IS, maar deurwaarders kennen deze praktijk wel, en houden er rekening mee.

Daarom kan op dit moment niemand zeggen of je spullen nu helemaal veilig zijn voor de deurwaarder. Het beste kun je daarover juridisch advies inwinnen. Het hangt ook af van of je een samenlevingscontract had bijvoorbeeld, en op wiens naam het huis stond voor de breuk (samen of alleen je vriend - in het tweede geval is niet eens gegarandeerd dat jij er mag blijven wonen!).

Juridisch advies inwinnen dus, want je komt niet zomaar van voor de wet gezien samen gemaakte schulden af door de verantwoordelijke partner buiten de deur te kieperen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja een deurwaarder moet eerst via het GBA kijken wie er in het pand woont. Je woonde met je vriend alleen samen of hadden jullie een contract een samenlevingscontract. Woonde jij er voor die tijd al. En zijn de spullen in het huis ook echt allemaal jou eigendom. Hier zal de deurwaarder na kijken. Omdat hij zich maandag uitschrijft wil niet zeggen dat jij voor die tijd niet samen met hem voor de problemen hebt gezorgd

Toegevoegd na 48 minuten:
Of hij nu wel of niet ingeschreven staat bij jou maakt niet uit als de spullen maar niet van hem zijn. Als er geen samenlevingsovereenkomst is of als je niet langer dan vijfjaarsamen woont is er niets aan de hand
ronron1212
13 jaar geleden
Is afhankelijk van de schulden, zijn het schulden van , huurachterstand, gas, water en licht da ben jij ook aansprakelijk Heb jij ook getekend voor een eventuele lening, dan ook.

Staan de schulden op naam van je vriend, dan ben jij niet mede aansprakelijk en zal je in een gesprek met de deurwaarde de situatie kunnen uitleggen. Neem hiervoor gelijk morgen contact op me de deurwaarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zorgverzekeringsschuld is gekoppeld aan een persoonlijke verzekering, d.w.z. als je ex nagelaten heeft om de premie te betalen, dan is hij schuldenaar en niet jij. De deurwaarder zal zich tot je ex moeten wenden en niet tot jou.