Is schade aan andere auto's verzekerd als je auto uitbrandt en je alleen een WA-verzekering hebt?

De auto van mijn vrouw is op het terrein van een garage volledig uitgebrand door kortsluiting. Helaas is die auto alleen WA-verzekerd, dus zelf krijgen we niets van de verzekering vergoed. Maar... er is ook substantiële schade aan andere auto's en rookschade bij omliggende woningen. Is deze schade dan wel vergoed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een WA verzekering dekt alleen schade toegebracht aan andere (auto's personen, gebouwen etc.)
Schade aan het eigen voertuig welke dan ook wordt niet gedekt.

De vraag is wel hoe kwam die kortsluiting tot stand ?? dat kan de schuld van de garage zijn dan is het te verhalen op hun WA verzekering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een aansprakelijkheidsverzekering, eens informeren anders wat er daar gedekt is? Het zou kunnen dat de kosten daar wel worden vergoed.