2 sollicitaties op een dag, hoor je meteen wat? En zeg je de ander af?

Morgen heb ik 2 sollicitaties.. Hoor ik na het gesprek meteen of ik word aangenomen? En stel dat gebeurd.. Moet ik dan naar de ander gaan en zeggen sorry ik heb al wat gevonden? Het zijn trouwens bijbaantjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd ook naar de andere sollicitatie gaan, misschien krijg je daar wel een beter bod! Keuzemogelijkheid is altijd waardevol. Misschien komen de uren van de één beter uit dan de andere. Of krijg je een vakantiedag meer, of een iets beter salaris, of klikt het gewoon beter met degene onder wie je zult moeten werken. Nooit een in principe goede baan weggooien voor een andere voordat je hebt kunnen vergelijken.

Antwoorden (5)

Je hoort niet meteen of je aangenomen bent aangezien er meer mensen solliciteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is erg afhankelijk van het bedrijf. Voor een bijbaantje kan het goed dat je meteen wat hoort.

Ik zou beide sollicitaties doen, en kijken welk financieel bod ze je doen, en of je bij beide kan doen wat je wilt. Daarna pas de ene of de andere opzeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker naar beide gesprekken gaan en niets laten merken dat je meer noten op je zang hebt. Achteraf de leukste, de best betalende of waar jouw voorkeur ook naar uitgaat kiezen.

Meestal hoorje niet direct iets. Je kunt vaak wel merken of men geinteresseerd is, vooral door lichaamstaal van de gesprekspartner. Ik vind het ook volstrekt niet onbeleefd, eerder getuigen van assertiviteit, als je aan het einde van het gesprek vraagt wanneer een uitslag verwacht wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker een fijn antwoord! Maar dat ernaar vragen vind ik echt fijn om te horen! Ik wist niet zeker of ik dat kon vragen..
Je verkeert in een luxe positie. Ik zou gewoon beide gesprekken doen en kijken welke jou het leukste lijkt en/of het beste betaalt. Het zijn bijbaantjes dus hetgaat jou waarschijnlijk om de inkomsten op de 1e plaats. Als er andere redenen zijn dan kijk je welk bedrijf het beste bij jouw wensen past.

Je weet natuurlijk pas na de gesprekken, meestal dezelfde dag of in de dagen erna, of je kunt kiezen.

Mijn advies is dus om er niets over te zeggen maar als er naar gevraagd wordt, kun je natuurlijk wel zeggen dat je nog andere opties hebt lopen.

Succes en veel wijsheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft daar bij het eerste gesprek niet verzwijgen dat je nog een sollicitatie diezelfde dag hebt, je signaliseert daarmee dat je ernstig op zoek bent naar werk. dus als je tweede gesprek in gevaar komt doordat je bij de eerste te lang moet wachten, of als er naar gevraagd wordt zeg dan gewoon eerlijk dat je nog een andere afspraak hebt voor een sollicitatiegesprek.