15 jaar en oppasser, hoeveel geld ongeveer per uur?

ik heb al een oppas baantje waarbij ik 3 euro per uur krijgt.
er zijn meer mensen die wel willen dat ik op kom passen.. maar wat is nou ongeveer het gemiddelde wat iemand van mijn leeftijd (15) verdient per uur aan oppassen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Je kan uitgaan van de tarieven die de nibud stelt, en dan aan de onderkant gaan zitten, vanwege je nog geringe leeftijd:

Informele oppas

Het tarief hangt af van het aantal kinderen. Voor één kind is tussen de €3,80 en €5,70 per uur redelijk. Deze vergoeding is puur en alleen voor het oppassen. Als uw kind veel aandacht vraagt, kan dit bedrag aan de lage kant zijn. Voor 2 kinderen wordt een bedrag tussen €5,70 en €7,60,- per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen tussen €7,60 en €9,50.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik betaal rond de 16 Euro per avond aan een oppas van 15.
Vanaf ongeveer 19:00 tot 23:00 of wat later.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van een heleboel dingen af, zoals je leeftijd, ervaring, hoeveel kinderen er zijn, of je ze naar bed moet brengen, of het overdag is of 's avonds, en of je ook huishoudelijke klusjes moet doen en eten koken.

Van de website van Nibud:
"Informele oppas
Het tarief hangt af van het aantal kinderen. Voor één kind is tussen de €3,80 en €5,70 per uur redelijk. Deze vergoeding is puur en alleen voor het oppassen. Als uw kind veel aandacht vraagt, kan dit bedrag aan de lage kant zijn. Voor 2 kinderen wordt een bedrag tussen €5,70 en €7,60,- per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen tussen €7,60 en €9,50.

's Avonds babysitten
Een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van €2,50 tot €3,80. Na twaalven kunt u het dubbele tarief afspreken. Blijft de oppas slapen, dan kunt u een bedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld €7,-. Hoeveel u betaalt, is afhankelijk van de leeftijd en ervaring van de oppas. Maar ook of de kinderen al in bed liggen als de oppas komt, of naar bed gebracht moeten worden. "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik ook altijd veel opgepast, en nu doe ik het nog steeds zo nu en dan. Ik was altijd erg verlegen wat het vragen van geld betreft. Helaas heeft een aantal oppasadressen me zeer slecht betaald. Ik durfde er niets van te zeggen. Bij één adres kreeg ik zelfs 1,25 euro per uur!

Ik zou dus zeggen je mag zeker laten merken wat je wilt verdienen. Een bedrag van 3 à 4 euro per uur vind ik zelf redelijk op jou leeftijd. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel kinderen het zijn en of je bijvoorbeeld nog geld kwijt bent aan de bus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind 5 euro een prima prijs en voldoende voor een jongen van 15 jaar.