Voor zakelijk gereden km in mijn prive auto mag ik €0,19 als kosten aftrekken. Als ik 50% belasting moet betalen houd ik netto maar €0,095 per km over

Dit terwijl een werknemer €0,19 netto krijgt, moet ik als winst uit onderneming hier nog wel belasting over betalen. en houd dus slechts de helft over. Mijn vraag is nu: mag ik deze €0,19 eerst bruteren zodat ik na betalen van belasting €0,19 netto overhoud.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

€ 0,19 mag je zelf als prive declareren aan je zaak. Deze betaald je de € 0,19 netto uit dit is geen inkomen voor de inkomsten belasting dus € 0,19 is ook voor jou netto € 0,19
ronron1212
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Je hoeft de € 0.19 niet op te geven als inkomsten uit de zaak. Het is een belasting vrije vergoeding voor gebruik eigen auto
In de zaak boek je het als kosten. Meer niet
Volgens mij ligt het anders.
Die 19 cent, die je onderneming betaalt als vergoeding voor autokosten die je in privé uit je netto-inkomen zelf betaalt, is netto en bovendien aftrekbaar als bedrijfskosten.
Je bespaart er ook nog 50% belasting mee (mits je winst maakt en belasting betaalt). Dus je krijgt 28,5 cent, niet echt veel maar driemaal zoveel als je dacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reken 'ns uit hoeveel het v.w.b. de bijtelling oplevert/kost als je de auto op de zaak zet. Alle kosten zoals verzekering, belasting, onderhoud en brandstof komen dan ten laste van 't resultaat. Kan misschien best een leuk rekensommetje zijn......