is het beter om je auto in te ruilen bij een dealer of kun je het beter verkopen op marktplaats of iets dergelijks?

wat levert meer op en wat zijn de voor en nadelen van beide?

het gaat om een audi a6 station 3.0 quatro (mocht het uitmaken om wat voor auto het gaat)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

dealers zitten meestal niet te wachten op een inruil. als je geen inruil hebt geven ze daarom vaak zelfs extra korting. het levert over het algemeen het meest op, als je zelf je auto verkoopt via marktplaats of via andere kanalen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
inruilen = weinig geld
verkopen op internet = goed geld

inruilen is handig wanneer je snel van je auto afmoet
als het geen haast heeft, probeer het dan via marktplaats/autoscout24
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sluit me aan bij de boven genoemde antwoorden.
Tip,mocht je de waarde van je auto willen weten ( verzekeraars maken daar ook gebruik van), kijk dan op de site van www.autotrader.nl ( of autotrack),daar kan je precies alles invullen zoals jou auto is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat de vraag al een goed aantal jaren geleden is gesteld, maar dat het inmiddels wel wat anders is geworden. Tegenwoordig zijn er steeds meer auto opkopers waardoor je een beter bod voor je auto kan krijgen. Gezien je bij verschillende partijen een bod op kan vragen, kan je makkelijk het hoogste 'bod' accepteren. Daarnaast kan je auto toevoegen op marktplaats nooit kwaad, gezien het gratis kan en dan kan je altijd zien wat mensen er voor over hebben. Maar het aanbieden aan een auto opkoper betekent wel dat je snel je auto kan verkopen. Beide heeft zo zijn voor- en nadelen zou ik zeggen.