Reiskosten?

Mijn kind gaat binnenkort naar de middelbaarschool maar de school ligt in hoorn ik woon zelf in purmerend en ik heb een bepaalde salaris krijg ik reiskosten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je bedoelt of je reiskosten krijgt voor je kind dan is het antwoord nee denk ik.
Scholen geven geen reiskosten terug voor zover ik weet en jouw baas of uitkeringsinstantie zal de reiskosten van je kind ook niet betalen.
Ik ken in elk geval geen regeling die daarin voorziet.
Misschien dat iemand anders er meer van weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Iedereen heeft een bepaald salaris.

Maar waarim zit je kind zo ver van school? als het speciaal onderwijs is zorgen zij soms nog voor een busje, maar voor een gewoon middelbare school heeft u geen kans het geld terug te vragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee reiskosten worden niet vergoed zolang ze nog geen ov jaarkaart hebben. Heel raar maar het is niet anders. Ik heb dat uit eigen ervaring met mijn 2 dochters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo raar is dat toch niet, de keuze in middelbare en MBO scholen is groot, zodat het niet noodzakelijk is om zo ver van huis naar school te gaan dat je met het openbaar vervoer moet.
Dat is de achter liggende reden dat er voor deze vormen van onderwijs geen reiskosten worden gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nelly, mijn dochter volgde een dierenopleiding en moest naar een stadje even verderop, 12 min, met de trein.
Die opleiding is niet in elke plaats aanwezig.
Je krijgt een kingebondenbudget van de belasting, dit is ipv de tegemoetkoming voor scholieren gekomen.
Je ontvang niet apart geld voor reiskosten.

Voor evt andere tegemoetkomingen kijk eens op rechtopgeld.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt zelf bewust de keuze voor deze school gemaakt, neem ik aan. Dan weet je wat de konsekwenties zijn. Ook reiskosten. Dat hoort er nu eenmaal bij als je school niet in dezelfde woonplaats staat.

Je krijgt voorlopig nog kinderbijslag. Kun je dat er in ieder geval ervoor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kunnen vergoed worden, via IB-groep maar dan moet je wel heel krap bij kas zitte!
En vanaf 18 krijgen ze studiefinanciering met studenten ov is ma t/m vr gratis reizen