Hoe kun je Deflatie oplossen?

ik weet hoe inflatie opgelost kan worden door de overheid, maar wat kunnen ze doen aan Deflatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

-rente verlagen (echter is deze meestal al zeer laag in tijden van deflatie)
-geld bijdrukken (het bestaande geld wordt dan minder waard)

deflatie is niet perse slecht, overheden zijn er echter bang voor want het kan zeer slecht zijn voor de economie, dit hoeft echter niet:
Computers worden steeds goedkoper, iedereen weet dat je beter kan wachter, echter doen maar weinigen dat. (geld o.a. ook voor t.v.'s)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen deflatie.
Deflatie is bijzonder slecht, omdat het voor producenten zeer onaantrekkelijk wordt om te produceren: de producten die je vandaag maakt zijn morgen minder waard.
Er is geen eenvoudige oplossing tegen inflatie of tegen deflatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker wel:
de pc die je vandaag koopt is over 3 maanden een stuk goedkoper.
De redenen van aankoop zijn echter belangrijker dan wachten. (nu dat nieuwe spelletje willen kunnen spelen) Deflatie van voedsel zijn ook weinig uitmaken.
Deflatie van huizen en/of auto's weer wel: uitstel aankoop. Verder gaat het sowieso om verwachte deflatie: De gemiddelde consument weet niet of er deflatie komt/is/blijft en kan daar zijn aankoopbeslissing dus ook niet op maken.

Andere antwoorden (2)

Mensen aanmoedigen om dingen te kopen en juist niet te sparen.
Het is een beetje een kaal antwoord, maar meer kun je er niet aan doen volgens mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Besparingen en daarmee uitstel van consumptie zwaarder belasten. Bijvoorbeeld door een hogere belasting in box3.