Is een kilo 1 en 2 centjes meer in hun waarde waard als in de oud-ijzerwaarde?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

Nee, want je krijgt maar een paar cent per kilo oud ijzer..

Voordat je een kilo 1 en 2 centjes heb, ben je toch wel een paar euro verder...

Toegevoegd op 09-06-2009 16:50:38
Een goed bod op een kilo ijzer is 25 cent, maar dan wel als je het per 1000 kilo levert..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de munten worden namelijk vervangen als de exacte waarde van het materiaal boven de aangeduide waarde stijgt.
Dus als een 1 cent munt als metaal 1,1cent waard is, dan worden de 1cent munten uit de handel genomen. Dit geld overigens voor alle munten. De waarde van een 1cent munt voor oud ijzer ligt ergens op de 0.8cent volgens mij.