Waarom moeten bouwvakkers, stratenmakers en andere herriemakers (met alle respect voor de uitgeoefende beroepen) zo nodig om 8.00 's ochtends beginnen

Wij zitten al maanden in de herrie. Dan wel omdat straatstenen van A naar B worden verhuisd en terug (???), bomen die omgezaagd worden, stoepen die geveegd moeten worden ga zo maar door. Zou prettig zijn als dat op reguliere tijden 8.30-9.00 zou kunnen als iedereen aan de slag is. Dan heb je ook nog de uitvoerders van de woningbouwvereniging die om 8.00 op je stoep staan.

Toegevoegd na 1 uur:
Hier in de wijk is het niet tijdelijk maar gaat het altijd zo door. Lijkt wel of de gemeente er een speciaal project van heeft gemaakt om lui aan het werk te houden. Ik vind het niet erg als mensen vroeger of later moeten werken. Het valt me alleen op dat ze beginnen met herrie. Nu is het 9.45 en stil...

Toegevoegd na 2 uur:
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben helemaal NIET tegen 24/7 economie. Bouwvakkers mogen van mij best om 10.00 beginnen hoor. Ontwijken ze ook de spits. Maar dit was niet mijn point. By the way, ik kom zelf uit de bouw :-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan hebben ze vast nu koffie pauze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de krant leest op kantoor bij je eerste bak koffie maak je weinig herrie, dat klopt. Druk,druk,druk !
amigo
13 jaar geleden
wees inderdaad maar blij dat het geen zomer is dan beginnen ze om 7 uur bij ons.
Weet je, in plaats van je ergeren kun je je ook nog even lekker omdraaien (of nog een kop koffie nemen, of wat je ook doet) en denken: Blij dat ik daar niet hoef te staan

Antwoorden (5)

Grappig. Ik heb net van de week een discussie gehad met een aannemer die bij ons bezig is in huis. Die begon ook om 7AM. Hij had een in mijn ogen een goede verklaring

Aannemers zijn typisch van die mensen die door de hele stad werkzaam zijn, en soms redeelijke afstanden reizen om bij de klus te komen. Om zo min mogelijk tijd te verliezen, gaat hij liever om 6 van huis. Dan is hij ook vroeg in de middag weer klaar en kan om 4 op pad zijn. Zo ontwijkt hij files, en in steden kan hij zijn bus nog in de buurt van het bouwgebied krijgen, voordat allerlei beperkingen (Inrijverboden tijdens werktijden) ingaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook een bouwvakker moet gewoon 40 uur werken en s'avonds ben je ook niet blij met de herrie. vaak moeten ze ook straten afzetten enz.. en dat moet gebeuren voordat het meeste verkeer op gang komt. ze zijn dus extra vroeg aan het werk zodat het verkeer het minste last ondervind. het is gewoon zo dat ze toevallig vroeg bij jou beginnen maar als het straks af is ben je de herrie vast snel weer vergeten als het resultaat mooi is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik op dezelfde tijd zou beginnen die jij "normaal" vindt, sta ik iedere dag 3 uur in de file en krijg ik het werk dat ik moet doen niet op tijd af. Mijn baas is daar niet blij mee: hij moet mij iedere dag 3 uur extra betalen voor het in de file staan en zijn klanten lopen weg om dat ze hun spullen niet of niet op tijd geleverd krijgen. Working 9 till 5 op maandag t/m vrijdag is toch echt niet zo algemeen als jij denkt. Het kantoorvolk misschien, maar om onze economie aan de gang te houden wordt er door duizenden mensen 24/7 gewerkt (onregelmatig, 's nachts, weekenden, zon- en feestdagen). Als je daar niet tegen kunt moet je op een onbewoond eiland gaan wonen. Ik weet niet bij welk bedrijf U werkt, maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, dus het zou best wel eens kunnen zijn dat straatstenen van A naar B worden verhuisd en vervolgens weer van B naar A. Maar gewerkt wordt er. Let's work !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het over ´reguliere tijden´ maar dat zijn de zgn kantoor uren.
Er zijn zoveel mensen die buiten die tijden om werken en je kan niet met iedereen rekening houden natuurlijk.

Het is niet prettig dat je er last van hebt, maar het moet toch gebeuren en straks is de straat weer mooi.......das ook wat waard....:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die mensen hebben ook een gezin, en ze moeten wel hun uren maken als ze rond willen komen, en ze willen graag met eten thuis zijn.

en punt 2, ze maken iets waar iemand op verdient, dat je toevallig nog ligt te slapen is niet hun probleem, en je hebt mensen met nacht werk, die slapen overdag, wanneer moeten ze dan werken?